9-10 månaders utvecklingssprång?

Luna10

Trådstartare
Finns det nåt sånt? I så fall är det nog det vi går igenom just nu. Iofs verkar det vara på väg över, för 1-2 veckor sen var det jättejobbigt, V kunde börja storgråta otröstligt utan orsak, åt jättedåligt vissa gånger och bra andra gånger o.s.v.
Nu sover han "bara" dåligt. D.v.s. han somnar bra vid 20 i egen säng men vaknar sen mellan 23-01 nån gång och gråter och går inte att söva om i egen säng, bara om han får komma över i vår, och helst amma. Men han somnar om ganska bra utan bröstet med, bara han får ligga nära. Sen vaknar han till ett antal gånger per natt och kollar att mamma och pappa är kvar... :grin:

Före det här började hade han precis slutat med nattamning och sov 20-04 i ett sträck, ammade och somnade om till 07. Lyx...

Är det normalt att de blir så här? När går det över? Jag behöver soooova:grin:.

Sv: 9-10 månaders utvecklingssprång?

Ja, det är ett ganska stort språng ungefär i den åldern. Separationsfas bla ingår i den.

Och ganska många barn blir ju även rörligare under denna period så både fysiskt och psykiskt sett händer ganska stora grejer just då =)

Ungefär runt då de är 36-40 veckor infaller ett språng och sedan ett till när de är runt 44-48 veckor gamla.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag behöver hjälp för håller på att bli galen. Min 3 månaders bebis sover så dåligt på nätterna. 1 natt på en 14 veckors period är...
2
Svar
23
· Visningar
1 928
Senast: G-uldlock
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 898
  • Artikel Artikel
Dagbok Sov till elva. Men det var ändå förvånansvärt tidigt att kliva upp då jag var uppe en timme mitt i natten. Vaknade av att jag petade mig...
2
Svar
35
· Visningar
3 618
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 655

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka