• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare hasta
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 698
H

hasta

?? okej,, min lilla shettis har blivit knäpp... när man tex ska hämta han ur hagen kommer han gåendes mot en och vill gosa 5 skunder efter så faller öronen bakåt,då blir man som lite skraj och börjar gå ca 5 meter bort från han,,,, och dåå, då kommer han med värdens fart, rusandes mot än och försöker döda än :eek:

whoth happend??? :confused:
vad är det för fel? han är 16 år och jag har haft han i ett halvår. förra hemmet var han inte så.. trivs han inte ? vad F*N är det för fel :confused: :confused: :confused:
har du någon aning om vad det kan vara eller vad du skulle ha gjort så SÄG!!! :)

tack för svar!!!!!!!!!! :d

Sv: ????

ja det första felet du gör är att gå ifrån hästen när han lägger bak öronen.
han har tagit över ledarskapet och anser sej bestämma över dej.

och genom att gå undan när han lägger öronen , visar du ju bara för honom att du lyder honom och aktar dej när han vill det.

ta hjälp av någon som kan sin sak och ta itu med problemet innan det är försent.

öö .. jo jag vet jag har inte brytt mig om han förr och då fick jag reäla sparkar av han..
(Står man kvar dödar han än) :mad:

Senast ändrad av en moderator:

ajja..fårvell kolla med någon .. vet du hur man "tar bort" innläggen (det är ju ingen mening och ha kvar det här.... ):banana:
Tack för svar :) :)

Du kan ha något till hands när du går in i hagen.
Ett grimskaft eller nåt att förlänga din arm med bara.
När han då "attackerar" dej så tar du ett steg emot honom, visa att du inte är rädd.
Gör dej stor, vifta upp med armarna mot honom så han stannar av i sit"anfall" eller åtminstonde hajjar till.

Men se upp, han kan ju vända ändan till då du säger att du har fått spark förut av honom.

Men försök att handla före honom.
Du vet att han kommer lägga bak öronen, stå kvar eller gå ett steg mot honom.

Att ta bort inläggen går inte.

Liknande trådar

Träning Jag har köpt en häst (ett sto på 17 år) just, blir 3 v nu på lördag. Det har inte varit någon dans på rosor, hon är misstänksam till...
Svar
8
· Visningar
2 435
Senast: Lindon
·
Hästmänniskan hejsan alla bukemänniskor... sorry om tråden ligger fel, ni får ta bort eller flytta den då måste bara fråga om det inte bara är jag...
2
Svar
32
· Visningar
3 216
Senast: Rouise
·
Träning Hejsan! Tänkte kolla om det är någon som har varit med om samma problem som jag har eller kan ge mig någon form av hjälp! Köpte en...
Svar
11
· Visningar
2 044
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka