N

Norrberge

Hejsan. Jag har en T-märkt islandshäst på 21 år. Han är riktigt duktig på "westernhjälper" och jag kan rida honom med en hand och han flyttar bra o.s.v..
Nu kan jag INGENTING om western och vill veta viken den enklaste grenen i westernridningen är. Jag är nämligen sugen att vara med på något lite udda. :d Dock en lätt tävling då han är T-märkt.
Är trail en enkel gren?
Vad gör man i trail?(beskriv gärna detaljerat)
Kan man rida i vanlig utrustning?
Vill nu en gång till säga att jag kan INGENTING om westernridning.

Sv: ???????

Jag personligen tycker trail är en enkel gren, lite som ingår är väl grinden, bron, ryggning (kanske i ett L), sidepass.. hm fyrkanten (minnesförlust tror ej det heter så :p) i den så flyttar man först framdelen, sen bakdelen osv..

Men det är klart att det inte behöver vara den enklaste grenen, bron kan ju vara läskig att gå upp på o så b.la.. tror man får tävla i "vanligt" (antar att du menar engelskt)? iaf i D, men är ej tävlingsmänniska så det får någon annan svara på!

NEJ, du får inte tävla i vanlig utrustning på D-tävling, däremot på E...
Nytt för i år!

aha.. :p har ju inte regelboken, måste nog ta o köpa en snart..

jahadu man hänger inte riktigt med i svängarna här, som tur är så tävlar jag inte så jag lider inte såå mycket av det.

Vad menas med D och E? :crazy:
Broar och sånt är INTE läskigt för min coolingl. ;)

Ja det finns ju olika nivåer på tävlingar. A B C D E o (F?).
A tävlingar är proffs, D är typ klubbtävling

Hej är ledsen men T-märkta hästar får inte delta i någon klass §133 sid 14. Därimot så ser hästen frisk ut så kan du ju vara med på kurser och höra med din klubb om att få vara med i någon träningstävling om du känner att han klarar av det. han är ju T-märkt för att han inte ska vara ute och tävla utan ska ha ett lugnt liv som är anpassat efter sin förmåga.pga gammal skada eller sjukdom.

ajusste, tänkte inte alls på att den är t-märkt :confused:

Jo, precis det ä det som är tråkigt. Här i byn brukar det vara tävlingar på sommaren. Jag tror dock det är en skojtävling, så där borde jag få vara med.. :angel:

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 029
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
8 217
Senast: cassiopeja
·
Western Hej! Hoppas det finns någon här som kan hjälpa mig! :banana: Jag har bestämt mig för att gå all in för western efter att ha provat på...
Svar
6
· Visningar
2 183
Senast: sthu
·
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag...
2
Svar
33
· Visningar
8 212
Senast: As_Vegas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar