Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag använde mig inte av nån regel när jag fodrade med silage. Ibland var den öppnad i 8-9 dagar och lika fräsch, men en annan gång, fast det var kallare ute, brännde den på 3-4 dagar.
Du märker väldigt fort om det blir dåligt. Det luktar skunk och blir alldeles varmt inuti.
Med denna värme som är i dag är det nog inte fint längre om det är öppnat så länge. Men det beror ju på tshalten också. När det är närmare noll grader ute och den inte står i solen så kan du ha den öppnad säkert 10 dagar. Om hösilaget har en bra kvalitet från början. Helst ska dom ju stå mörkt och kallt när du har öppnat dom. Då håller dom sig längst.
Foder & Strö
Hej!
Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅
Jag vill vara tydlig från början med...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.