J

jessie90

Jag måste sälja min undebara kanin Romeo p.g.a Alergi. Jag har satt ut annonser och allt. Men ingen vill köpa honom. Jag förstår inte varför. FÖr han är en jätte kelig dvärgvädur, som lyssnar till sitt namn och somnar i knät när man klappar honom. Han är såå undebar.

Men vad ska jag göra?

Sv: ??

Hur gammal är han?

det finns ju dom som inte vill köpa en "lite äldre" kanin.
det känns inte så vanligt..

"tyvärr" vill ju de flesta ha kaninungar bara.. för att dom är söta.

jag har tagit hand om flera "bortskänkes" kaniner bara för att de har tröttnat på dom...

Eftersom folk skänker bort kaninungar så är det nog ingen som vill betala för en vuxen.....
Men självklart ska dom betala om bur osv. följer med.

Folk köper heldre en unge än en vuxen kanin.
Ända sättet att bli av med honom är att skänka bort honom, tror jag iallafall. Själv skulle jag aldrig köpa en vuxen kanin, inte för att nån skulle vilja sälja till mig heller, hemska jag har ju mina kaniner ute även på vintern.:devil: :rofl: :rofl:

Du skojar? Har du dina kaniner ute på vintern, din djurplågare!

Tyvärr trådskaparen så är det svårt att sälja vuxna kaniner. Det är så.

Mina tre kaniner bor också ute året om :angel:

Det kanske inte är någon som är intresserad av kanin där du bor, och andra som bor längre bort kanske inte tycker det är värt å åka lite längre för den. Vem vet.

Jag själv har köpt vuxna kaniner, tycker inte det spelar någon roll hur gamla de är, utan mer hur deras temperament är :)

Han är snart ett år.

Vad ska jag göra? Jag vill ju absolut inte avliva honom, men om det inte finns nått annat sätt så måste jag kanske nog..

Hör med Paradiset här på Buke...Inte för jag vet om hon kan hitta någon ny ägare, men vet hon känner mycket kaninfolk....så vem vet ?

jessie90 skrev:
Han är snart ett år.

Vad ska jag göra? Jag vill ju absolut inte avliva honom, men om det inte finns nått annat sätt så måste jag kanske nog..

Är du medlem på Kanin-net? Om inte så föreslår jag att du blir det. Där håller det till massor av kaninmänniskor. Lägg ut en annons där, säkert någon som nappar. :) Adressen dit är http://web.telia.com/~u31129515/

Lycka till! :)

Tyvärr hjälper jag själv min väninna skänka bort 4 honor nu! en mamma 2 år o 3 döttrar 1 år. Hennes man fick hjärtinfarkt och gjorde öppen bröstkorgsoperation och pga infektionsrisken måste kaninerna flytta. De bor inne pga klagomål då de bodde på balkongen.

Honan är från min uppfödning så därför hjälper jag så gott jag kan till. Men tyvärr det är inte lätt hitta SERIÖSA hem till vuxna djur som antingen inte är högt klassade inom hoppning eller renrasiga med höga utställningspoäng. Nu lutar det åt att hennes djur kommer till ett omplaceringshem i Tumba, men om ngn vill ha dem innan så är ju det bra såklart.

( Mynta det är släktingar till Linneá) hennes pappa är pappa till denna honan oxå.

Bilder på dem, fast den till höger är egentligen pappan som efter många behandlingar mot varbölder ändå dog:cry: , men ena ungen ser ut som han, de andra är på när de var bebisar:

{DF43C170-49CC-4DDB-B60F-FBFD84EDE20A}.jpg

tycker du inte att det är bättre att skänka bort honom (till någon som vill / kan ta hand om honom) istället för att avliva honom för att du inte vill skänka bort honom? :confused:

NagelacksBeroende skrev:
tycker du inte att det är bättre att skänka bort honom (till någon som vill / kan ta hand om honom) istället för att avliva honom för att du inte vill skänka bort honom? :confused:

Det är klart jag skänker bort honom hellre än avlivar. Har satt ut annons nu om att jag skänker honom till rätt person. FÅ rse om jag får svar nu..

Det är nog svårt att bli av med en vuxen kanin. Jag försökte i flera år med min, och då var hon världens snällaste, hade jättefint temperament, men det var ingen som ville ha henne ändå.

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 483
Senast: Barbabelle
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 760
Senast: Wille
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 449
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har egentligen aldrig tyckt att jag (vi) har så många djur. Jag umgås ju med andra djurälskare och där är det aldrig något konstigt...
2
Svar
20
· Visningar
5 213
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar