50-årig man gick till attack från hästryggen

Sv: 50-årig man gick till attack från hästryggen

Intressant! Några exempel på anledningar (eftersom du visste flera) att gå till rejält fysiskt våld på en annan människa på en hästtävling?

Jag har tävlat på låg nivå (och varit hästskötare på snäppet större ibland) i över tjugo år, och jag har faktiskt aldrig varit hotad så jag känt att jag måste försvara mig med fysiskt våld.

Iofs så anser jag att försvar är enda anledningen till att gå till fysiskt angrepp mot ngn, men du kanske är av annan åsikt? Bara nyfiken.

Fruktansvärt att vuxna människor som ska föregå med gott exempel bara kan bära sig åt på ett sånt sätt:devil: Skulle inte vilja vara hans häst heller:crazy:

Det spelar ingen roll vad den andre sagt, man få inte bruka våld för det. MEN DET MAN INTE HA I HUVUDET, SITTER UT I NÄVARNA

där kunskapen tar slut, tar våldet vid ;)

Nej ingen har sagt att de tyckte det var rätt med våld, absolut inte! Men det är nog inte så många här som egentligen vet vad som hände, kan jag gissa? och då kanske man inte ska döma så fort! bara en tanke. och som jag sa: media vill ha en bra story som SÄLJER; det är deras jobb! :crazy:

Kvinnan kanske gjorde något så att mannen blev arg och tappade kontrollen!?:confused:

Innan man säger något borde man ta reda på vad den andra gubben sa till honom.. För kom de ganska starka ord ur hans mun så var de kanske inte längre något konstigt med det hela... :eek:

KL

Nån jävla impulskontroll kan man väl ändå kräva, oavsett situation?

Vilken jävla galning, borde ju inte få gå lös. :mad::eek:

Om någon börjar ändra på hindren när man rider an skulle jag också bli ganska förbannad, det är ju ganska så farligt. Dock skulle jag inte slå till någon.

Hejsan! Jag heter Erica och jag är dotter till den man och kvinna som blev slagna. Vi var i nybro och tävlade och det hela började med att pappa råkade höja ett hinder när han var i anridning men hann sänka igen så att mannen kunde komma om igen. Enligt våran mening var han alkohol påverkad. Vi såg till att han blev avstägd ifån tävlingen och vi gjorde också en polisanmälan på honom.
Mvh Erica

Såg inte polisen till att göra ett alkoholtest på honom när händelsen polisanmäldes.

Jag står inte på någon sida då jag inte varit där och sett vad som skett. Men om alla tänker på varandra på framhoppningen blir det mycket trevligare. Nu är det mycket "vi hoppar fram" och så utestänger man alla andra. Alla delar på hindren som står på framhoppningen och alla delar på ridbanorna, man får se till att komma överens och inte bara tänka på sej själva.

Oj, sjukt eller sjukt?:confused:;)

Hej Erica.
Jag vart också på tävlingen och inne på framhoppningen. Det jag undrar vart just varför din pappa stod och drog i tyglarna på hans häst och stod och visade knytnäven mot honom!? kanske en utlösande faktor jag vet inte?! Givet ska man inte använda våld eller något sånt men ja måste erkänna att hade någon börjat dra i min häst och visat knytnäven för mig hade jag blivit riktigt förbannad. Mvh Linda

Om någon börjar ändra på hindren när man rider an skulle jag också bli ganska förbannad, det är ju ganska så farligt. Dock skulle jag inte slå till någon.

Det håller jag med dig om. Men att utöva våld mot ngn pga att mannen sänkte/höjde hindret, det är ännu sjukare:devil:

Senast ändrad av en moderator:

Hejsan
Jag var stod på framhoppningen när det hände. Var nämligen där och tävlade den helgen. Säger bara det pinsamt när vuxna människor gör så.
Mvh Annie

bara jag som tycker det e lite lustigt att tre sprillans nya användare alla tre var där och råkade hittade denna tråden....:angel:

bara jag som tycker det e lite lustigt att tre sprillans nya användare alla tre var där och råkade hittade denna tråden....:angel:

tror du alvarligt på att dom ljuger!!!:eek: eller att det är en och samma användare!! hallå dom kanske såg och ville skriva att dom var där och blev medlemar för att det var det ända sättet att skriva in hit!!!

men måste hålla med om att det är en aning skumt men ändå!!:bump:

tror du alvarligt på att dom ljuger!!!:eek: eller att det är en och samma användare!! hallå dom kanske såg och ville skriva att dom var där och blev medlemar för att det var det ända sättet att skriva in hit!!!

såg vad det stod asså:o

Jag har aldrig påstått att de ljuger, men tycker bara det ser lite lustigt ut... men vist de kasnke blev medlemmar bara för att kunna svara här, eller ville ite avslöja sig genom sitt vanligta nick, men lite konstigt ser det väl ändå ut?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter (Barometern-OT) - Det känns liksom pirrigt, mest för att jag undrar hur det ska gå för mamma...
Svar
0
· Visningar
762
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejtingtråden del 38
  • Black Friday
  • Vad gör vi? Del CCIV

Hund, Katt, Andra Djur