50-årig man gick till attack från hästryggen

Sv: 50-årig man gick till attack från hästryggen

Men vilken frisk människa gör ngt sånt då :crazy:

Människor som beter sig sådär ska inte ha något på några tävlingar att vara. Hoppas kvinnan och mannen (som fick slaget) får ett saftigt skadestånd så mannen som attackerade sväljer sin stolthet.

:eek: Vilken sjuk människa det måste vara... :crazy:

Men jösses en del människor är ju inte riktigt kloka :eek:

Det är ju sjukt!!

Men, varför döma mannen innan all info finns? Någon av er som fanns på plats och såg hur det gick till?
Jag kan komma på åtskilliga anledningar till att vilja slå en ryttre. OBS, i mitt fall vilja slå, jag har ej gjort det.

Senast ändrad:

Denna artikel var inte lite vinklad :smirk:

Det går att läsa om på ridsport hemsida också och där står det helt annorlunda.

Kvinnan som blev "allvarligt" skadad fick hästens huvud i sitt huvud

Citat ridsport

Ryttare avstängd och polisanmäld

En ryttare blev polisanmäld efter bråk på framhoppningen vid lördagens nationella hoppningar i Nybro. Ryttaren diskvalificerades även från meetinget.

Det hände på framhoppningen till 1,30-klassen, där den småländska seniorryttaren var på väg mot ett hinder. I samma veva sänkte en ryttarförälder hindret. Enligt uppgifter skrek ryttaren att han tänkte hoppa men red i stället fram mot ryttarföräldern som tog tag i hästens tyglar.

- Uppgifterna går lite isär om hur ryttarföräldern reagerade. Vad som däremot är klart är att ryttaren slog till så att föräldern tappade både keps och glasögon. Ryttaren förklarade sedan att han slog i självförsvar, berättar överdomaren Bertil Wilén som gav ryttaren en skriftlig varning.

Ryttaren vägrade dock att ta emot varningen varefter tävlingsjuryn beslutade att diskvalificera ryttaren från meetinget. Då hade även polis kallats till platsen och ryttaren polisanmäldes.

- Det cirkulerar tydligen även uppgifter att ryttaren slog till ryttarförälderns hustru. Hennes skada kom däremot från bettet på den avstängde ryttarens häst som hastigt vände huvudet mot henne. Detta har även kvinnan bekräftat, säger Wilén som kommer att rapportera ryttaren till disciplinnämnde
n.

Senast ändrad:

Men jösses vilken oreda och vilket liv för en liten tävlingsframhoppnings skull! TÄnk kom folk hoppade för att det var kul istället! GLad midsommar!

Jag fick upp ett namn i huvudet som jag inte kan släppa, på vem mannen kan vara. Suck, tänker jag, är det han igen månne som inte kan lägga band på sig. Både hästar och folk får veta om de gör fel.

Det kan vara irriterande när alla dessa föräldrar etc. ska höja och sänka hindren fast man ropat att man är på väg mot hindret. Det är ju klart att så som mannen i artikeln regerar ju inte dom flesta men det borde kanske finnas regler för att bara de som ska hoppa får finnas inne på framridningen.

Det kan vara irriterande när alla dessa föräldrar etc. ska höja och sänka hindren fast man ropat att man är på väg mot hindret. Det är ju klart att så som mannen i artikeln regerar ju inte dom flesta men det borde kanske finnas regler för att bara de som ska hoppa får finnas inne på framridningen.

Det vore ganska omöjligt, eftersom man inte kan kräva att framhoppningspersonal ska höja och sänka hindrena. Men givetvis så skulle det ju finnas mer regler i TR tex. om hur det ska gå till på framhoppningar för oavsett vart man är så är det alltid kaos på framhoppningarna.

...och så ska vi komma ihåg att detta är media! De vill ju sälja - alltså måste de spä på lite, eller ta den intressantaste verisionen!

jag säger inte med detta att jag tror mannen gjorde rätt, men man ska inte alltid tro på vad man läser, heller :) och som någon sa; varför döma när man nte 100% säkert vet? vi männskor är väldigt bra på det..

är han störd på något sätt ?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter (Barometern-OT) - Det känns liksom pirrigt, mest för att jag undrar hur det ska gå för mamma...
Svar
0
· Visningar
762
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama