5 månaders föl unge med diarre

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare fritzo
  • Startdatum Startdatum
F

fritzo

fölis har diarre sen i går, ingen försämrad allmäntillstånd, inge feber, avmaskad för 2 v. sen. inga foder byten hos varken sto el föl...

vad kan de bero på? ska givetvis ringa vet i morgon o rådfråga... men e en aningen oroad...

Sv: 5 månaders föl unge med diarre

prova att ge morotspuré (barnmatsburkar) eller Diarsanyl (finns på apoteket), det blev jag rekommenderad av veterinären när min fölis blev dålig i magen

tack. fick samma tips av vet. m morots pure. ska inhandla de från apoteket också. :)

glömde... kan man ge av bägge el bara hålla sig till en sort?

Jag ger min foderjäst. Fungerar perfekt!

Kan mycket väl vara att det är mycket vatten i gräset nu och frosten kan också påverka. Beror ju förstås på vad du bor, om ni haft frost osv...

Lycka till med den lilla...

Mia

Liknande trådar

Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
10 273
Senast: Lisa2014
·
Hästvård Har ett föl (islandshäst) på 4 månader som sedan ca 1 månad tillbaka har haft besvär med lös mage till och från. Insåg då hon var 3...
Svar
6
· Visningar
1 837
Senast: keilir
·
Hästvård Vi har råkat ut för det som inte får hända. I tisdags var mammahäst helt normal, lite seg, men åt normalt och hade inga svullna ben...
Svar
5
· Visningar
2 595
Senast: CK
·
Hästvård Min shettis drabbades för en vecka sedan av ett kraftigt kolikanfall. Det tog närmare 72 timmar innan hon inte fick återfall. Efter...
2
Svar
22
· Visningar
6 789
Senast: Luleå
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• *Ulvlek* Ronja Rövardotter
  • Burkmat
  • Årets matbluff