5 katter i samma hus - går det?

Yrja

Trådstartare
Hur många katter har ni? Haft? Som mest? Hur fungerade det? Vad tror ni om att ha 5 vuxna (kastrerade) katter i ett och samma hem?

I detta fall är det två honor och deras 3 ungar (som ju blir vuxna) som bor lantligt i skogen, fria att komma och gå som de vill ute och inne.

Vad tror ni? Är det möjligt?

Sv: 5 katter i samma hus - går det?

Hur många katter har ni? Haft? Som mest? Hur fungerade det? Vad tror ni om att ha 5 vuxna (kastrerade) katter i ett och samma hem?

I detta fall är det två honor och deras 3 ungar (som ju blir vuxna) som bor lantligt i skogen, fria att komma och gå som de vill ute och inne.

Vad tror ni? Är det möjligt?

Mina föräldrar har sju katter på samma gård. De bor alla i boningshuset - särskilt när vädret är dåligt. De älskar varandra! Ligger i samma korg, slickar och pysslar. De två honorna håller sig dock lite för sig själva och tycker att kattpojkarna är barnsliga och retliga! :)

Tusen tack för ditt svar. Har de växt upp tillsammans? Är de kastrerade? Vilken ålder är det på dem? Hur blev det så många?

5 katter är väl inga som helst problem just antalet men det beror ju helt på hur katterna är som individer.

Tack för svaret. Det är ju svårt att säga såklart, hur de kommer att klara av det individuellt och tycka om varandra. Jag känner eg inte till ngn som har fler än 3 åt gången och undrar därför om det är käpprätt åt h.. eller om det är fullt normalt och brukar fungera.

Vill gärna ha fler svar. :)

Det går alldeles utmärkt.Jag har sex katter själv plus min dotters två katter över sommaren.Vi bor också på landet och katterna går ut och in.

inga som helst problem, vi har som mest haft fem, men oftast fyra. nu har jag tre i huset och två i stallet.

Tack tack, båda två. :bow:

Det känns lite tryggare att behålla ungarna när man vet att det brukar gå bra.

Jag tror absolut inte det är några problem alls, så länge katterna kommer överens :)

:bow:

...den sista sålda ungen åker idag :(, sen är det bara de sista 3+mammor kvar. Det får nog bli 5 katter för vår del. :)

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
850
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Jag har under många år drömt om att skaffa katt men ständigt trängt undan drömmen utifrån min livssituation. Jag bor i lägenhet, pendlar...
Svar
19
· Visningar
1 066
Senast: Keb71
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
1 252
Senast: Bison
·
Hemmet Jag är på väg att köpa hus,imorgon kommer mäklaren hit och värderar min lägenhet och på fredag ska jag på förhandsvisning av en liten...
28 29 30
Svar
594
· Visningar
51 440
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar