Min man och jag planerar att köpa en campervan/plåtis framåt hösten och har börjat spanat lite mer seriöst på annonser nu de senaste veckorna. Vi har siktet inställt på en begagnad (2017 och framåt) Volkswagen Transporter T6 och har upptäckt att många av de som finns ute på annons bara har 5 växlar, de med 6 växlar verkar mycket svårare att hitta. Vi undrar nu hur pass stor skillnad detta gör, och om det är något vi borde låta påverka vårt val? Hur mycket påverkar det bränsleförbrukningen (tänker främst på vid motorvägskörning här) och kan ett lägre antal växlar vara negativt på något annat sätt?
Vi kan ingenting om bilar och även om min man lagt massor av timmar på research lyckas han inte hitta några direkta svar gällande detta, så vi skulle uppskatta input från allsmäktige Buke
Tillägg: Det är svårt att få en överblick av bränsleförbrukningen på sådana här bilar, eftersom det beror så mycket på inredningen, materialval etc, så det är inget vi kan gå på tyvärr.
Vi kan ingenting om bilar och även om min man lagt massor av timmar på research lyckas han inte hitta några direkta svar gällande detta, så vi skulle uppskatta input från allsmäktige Buke
Tillägg: Det är svårt att få en överblick av bränsleförbrukningen på sådana här bilar, eftersom det beror så mycket på inredningen, materialval etc, så det är inget vi kan gå på tyvärr.