5:e försöket ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.
E

Eina

Hej alla glada (och ni andra)!

Vi har fortsatt i bebisverkstaden, och är nu inne på vårt 5:e riktiga försök. Ännu har mensen kommit i tid, och ingen bebis finns i magen:(

Hur går det för alla andra här som försöker?

Vi använder oss av ÄLtest, eftersom jag inte känner av ÄL själv, och det blir liksom lättare att pricka in ÄL om man vet när den är :D

Ngn som vågar sig på en gissning när jag blir gravid? Fråga gärna om ni undrar ngt:)
 
Sv: 5:e försöket ;)

går inget vidare nu ef missfallet,har haft mens 3g efter det och har ägglossning nu,men det har ännu inte blivit ngt i min mage. blir snart deppig av att försöka och att det aldrig blir ngt,man undrar ju om det är ngt som är fel på en.........
 
Sv: 5:e försöket ;)

Jag har just fått min första mens efter missfallet och ska börja nästa icsi behandling i slutet av maj :banana:
 
Sv: 5:e försöket ;)

semlis777 skrev:
går inget vidare nu ef missfallet,har haft mens 3g efter det och har ägglossning nu,men det har ännu inte blivit ngt i min mage. blir snart deppig av att försöka och att det aldrig blir ngt,man undrar ju om det är ngt som är fel på en.........

Ush, hemskt med MF...:crazy: Hoppas ju man inte råkar ut för det. Kanske har man haft ngt tidigt MF utan man märkt det, bättre att inte veta tror jag.
Hur länge hade ni försökt innan MF?

Klart man blir deppig när det inte går. Jag försöker hålla modet uppe, och se det positivt, så gott det går.

Kollar du ÄL med stickor, eller känner du av den?
 
Sv: 5:e försöket ;)

Sunshine skrev:
Jag har just fått min första mens efter missfallet och ska börja nästa icsi behandling i slutet av maj :banana:

Ush, ännu ett MF :cry:
Hur länge har ni försökt innan ert MF?

Låter som om ni varit på utredning i alla fall :) Hoppas allt går bra!

Vad händer på en utredning? (tror vi kan få barn naturligt, men man är ju alltid rädd för att man inte skall kunna av ngn anledning...)
 
Sv: 5:e försöket ;)

jag slutade äta minipiller i sep och blev gravid i dec. jag brukar känna av ägglossningen då jag är mer "kåt" och får lite ont i magen.
 
Sv: 5:e försöket ;)

Skönt att komma igång igen. Då har ni ju något att se fram emot. Hoppas att det går vägen denna gång. *håller tummarna*
Själva vet vi ej om vi kommer försöka någon mer icsi.
 
Sv: 5:e försöket ;)

Hur länge har ni försökt?

Om man har seriöst försökt mer än ett år kan man få komma på utredning då. Något jag rekommenderar för är det något fel är det bra om man får reda på det så snabbt som möjligt så att man kan förbereda sig på andra möjligheter. Landstinget utför bara provrör tills kvinnan är 38 år.

Lycka till!
 
Sv: 5:e försöket ;)

semlis777 skrev:
jag slutade äta minipiller i sep och blev gravid i dec. jag brukar känna av ägglossningen då jag är mer "kåt" och får lite ont i magen.

Ah, jag kände faktiskt lite i magen igårkväll, men sjuk som är är man inte direkt pilsk :D
 
Sv: 5:e försöket ;)

Saga skrev:
Hur länge har ni försökt?

Om man har seriöst försökt mer än ett år kan man få komma på utredning då. Något jag rekommenderar för är det något fel är det bra om man får reda på det så snabbt som möjligt så att man kan förbereda sig på andra möjligheter. Landstinget utför bara provrör tills kvinnan är 38 år.

Lycka till!

Syftade du på mig? Vi har bara försökt fem ggr, sen årsskiftet. Men vi kommer utan tvekan kontakta för utredning om vi inte lyckats till nästa årsskifte. Vi är 23-24, så det är ingen fara med åldern :D
 
Sv: 5:e försöket ;)

Eina skrev:
Syftade du på mig? Vi har bara försökt fem ggr, sen årsskiftet. Men vi kommer utan tvekan kontakta för utredning om vi inte lyckats till nästa årsskifte. Vi är 23-24, så det är ingen fara med åldern :D

Ja, det var till dig.
Då är det förmodligen ganska lungt, med ålder och så.
Lycka till.
 
Sv: 5:e försöket ;)

Tack Saga!

Vi försöker som sagt bara ta det lugnt, inte BARA göra sängen ostabil för att jag har ÄL! :D Utan bara göra de övningarna när vi verkligen vill båda två :D
 
Sv: 5:e försöket ;)

Ett tips. För att maximera chanserna får mannen "bara" har utlösning var tredje dag. Då är kvaliten som bäst. För att göra det bästa av situationen kan man "uppvakta" varandra och sukta varandra de dagarna som ska vara fria, då går det lite lättare.
Men framförallt, se till att det är roligt och att det inte blir som ett tvång.
 
Sv: 5:e försöket ;)

är jag inte gravid denna gång så vet jag inte om jag orkar me mera försök just nu.......jag vet att man inte ska ge upp,men försöker jag ej bli gravid så blir jag ju inte olycklig om jag inte blir det.jag har försökt underlätta att bli gravid: äta bättre mat,ej dricka alkohol,ej äta godis och inte stressa. och min pojkvän har slutat röka..............jag menar det var ju inte så himla svårt för mej att bli gravid innan missfallet det tog ju ca 2månader. man har blivit så himla ledsen när man har tagit ett gravtest flera g,pga försenad mens och så är det negativt och man får mensen 5dagar ef testet......så detta tror jag är sista försöket......
 
Sv: 5:e försöket ;)

Hur länge har ni fösökt då?
Då har ju trots allt blivit gravid en gång så helt kört är det ju inte. Det brukar gå lättare om man inte tänker så mycket på det utan lever ett normalt liv. Passa på att ha roligt innan det blir småbarn. Njut av livet så kommer det att lösa sig.
Lycka till!
 
Sv: 5:e försöket ;)

innan missfallet ca 2månader, och jag fick missfall den 7:e feb(tror jag). och jag har haft mens 2g ef missfallet. det är inte förrän nu jag tänker så mkt på det,men man blir ju ändå extremt missnöjd när man inte blir gravid....
 
Sv: 5:e försöket ;)

Eina skrev:
Ush, ännu ett MF :cry:
Hur länge har ni försökt innan ert MF?

Låter som om ni varit på utredning i alla fall :) Hoppas allt går bra!

Vad händer på en utredning? (tror vi kan få barn naturligt, men man är ju alltid rädd för att man inte skall kunna av ngn anledning...)

Vi har forsokt i tre ar. Gjorde ICSI i januari sa nog ar vi utredda alltid! Jag blev gravid som resultat av behandlingen men fick tidigt missfall - det var verkligen jobbigt just da men man far anda se det som att det ar positivt att vi faktiskt blev gravida, sa langt har vi aldrig kommit forut.

Utredningen ar inte sa hemsk som man kan tro sa det ar inget att frukta!
 
Sv: 5:e försöket ;)

Jag maste fraga en sak, for jag ar nyfiken ;)

Vad menar du med "riktiga forsok"? Jag undrar darfor att jag raknar sjalv fran nar jag slutade med p-pillren, trots att vi inte hade den minsta koll pa agglossning etc forran typ 6-8 manader senare nar vi forst blev utredda...
 
Sv: 5:e försöket ;)

Saga skrev:
Ett tips. För att maximera chanserna får mannen "bara" har utlösning var tredje dag. Då är kvaliten som bäst. För att göra det bästa av situationen kan man "uppvakta" varandra och sukta varandra de dagarna som ska vara fria, då går det lite lättare.
Men framförallt, se till att det är roligt och att det inte blir som ett tvång.

Ja, har hört det, men då gäller det att man har stenkoll på ÄL, vilket jag har ibland m.h.a. teststickor, men ofta reser vi så mkt i jobbet att det inte går så bra... Nu kanske det ska lugna sig lite, vi får se :)

Vi har definitivt bara sex för att vi vill, men passar såklart på när man vet att man har ÄL :D
 
Sv: 5:e försöket ;)

Sunshine skrev:
Jag maste fraga en sak, for jag ar nyfiken ;)

Vad menar du med "riktiga forsok"? Jag undrar darfor att jag raknar sjalv fran nar jag slutade med p-pillren, trots att vi inte hade den minsta koll pa agglossning etc forran typ 6-8 manader senare nar vi forst blev utredda...

Jag menar riktiga försök som i att Ta reda på om ÄL infinner sig, ha sex medvetet lite extra runt de fertila dagarna. Jag testar ÄL med stickor, eftersom jag inte känner av den själv :D

Vi började ha oskyddat sex i november, men bara sällan, och hade ingen aning om ÄL osv. Sen årsskiftet har vi liksom bättre koll på sakerna :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 507
Senast: Modest
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 782
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 284
Kropp & Själ Hej, här kommit in i en riktigt dålig sömn-ovana jag inte kan bryta.Lägger mig ca 22.30 och somnar direkt.Sover som en stick till kl...
Svar
14
· Visningar
1 091

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp