5 dl müsli väger??

Leeelot

Trådstartare
Ja som rubriken säger, någon som vet/kval. gissning vad 5 dl müsli (av sorten Granngårdens havrefria, spelar kanske inte så stor roll?) väger?
 
Hur mycket väger 5 dl bly, respektive samma mängd bomull. Det går inte att få en kvalificerad gissning, snarare en vild gissning som kan ligga långt från verkligheten. Typ 3 hg.

Alla stall borde kunna gå ihop om en hushållsvåg, den billigaste kostar runt hundralappen.
 
Man tar en hink o hänger på hövågen, sen häller man i ett antal liter foder och kollar hur många kg d blir och delar med ml, dl, l, eller vad man vill ha fram.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 744
Senast: Roheryn
·
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 363
Senast: Amha
·
Hästhantering Ja, som rubriken lyder. HUR kan jag lära hästen att ta godis snällt? Jag har en häst som gärna tar godis med exakt hela munnen. Tänder...
2
Svar
26
· Visningar
2 561
Senast: mily
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
36 926
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp