4åringars träning!

Eliteanka

Trådstartare
Satt och funderade häromdagen på min träning av min 4åriga arabvalack. Och blev då nyfiken på hur ni andra med 4åringar tränar dom? Hur många dagar i veckan, hur länge rids dom åt gången? Hur långt i träningen har ni kommit? Vad brukar ni träna på?

Min 4åring går just nu 3-4 dagar i veckan med varierande ridning, mycket skritt och trav, ungefär 30 minuters ridning åt gången. Ej inhoppad pga lite dåligt med muskler (stått still i flera månader pga skada).

Berätta gärna om din träning av din 4åring! :)
 

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
519
Senast: MiniLi
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 337
Hästvård Hej! Jag har en häst som har förslitningsskada på gaffelbandet och griffelbenet, diagnosen ställdes i december men han har visat hälta...
Svar
7
· Visningar
1 477
Senast: MiniLi
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 197
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp