4-årschampionatet?

Sv: 4-årschampionatet?

De ska gå avspänt och med eftergift i nacken i alla tre gångarterna. De ska kunna öka steglängden i trav och galopp samt gå tillbaka med bibehållen balans och form. Sedan ska de kunna "på någon del av diagonalen förflytta sig i sidled" alltså inte hela sträckan.
Ofta går det flera hästar 2-3 st som rider enligt en uppläsares instruktioner. Det är typ gå in på volterna, på långsidan öka steglängden, bryt av till skritt och gå fram i trav efter några steg, fri skritt ingår visst också.

Åk och titta på en uttagning innan du rider själv så får du en bra inblick i vad som förväntas av dig och hästen.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Den 4-8 september är det dags för unghäst-VM i dressyr i holländska Ermelo. Nu är det klart vilka unga hästar som nominerats för att...
Svar
0
· Visningar
161
Senast: Gunnar
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
588
Senast: Mli
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 020
Senast: Piaff
·
Hästmänniskan Jag är på väg och ska sälja min häst. Tänkte fråga vad hon som har haft honom på foder och även är den som köper vill ha för saker...
Svar
2
· Visningar
434
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30