4 åringar (04:or)

Status
Stängd för vidare inlägg.

millan71

Trådstartare
Hur långt har ni kommit med era 04:or? Jag köpte en nyinriden tunn kille i slutet av december som börjat komma igång riktigt bra nu, frågan är vad man ska sätta upp för mål under det här året? Komma sig iväg och starta LB klasser? Hålla sig snäppet under och vara med endast på programridningar?

Hur ofta tränar ni för tränare på dessa hästar, vad tränar ni på? Eftersom min har varit lite tunn har jag mest tränat lite när vi varit ute i skogen och någon gång på ridbanan.

Sv: 4 åringar (04:or)

Kolla på hästhantering , där finns en lång 04.a tråd med massa olika 4 åringar.

Mina två 4 åringar (halvblod e.cardento hoppdiplom och övervuxen connemara) tränar hoppning ca en gång i veckan , för tränare en gång i månaden.
Har inte tränat för dressyrtränare än då jag tycker att jag har löst de mesta själv hittills. Kommer träna då tillfälle ges.

Båda är egentligen tilltänkta som hopphäst o ska under året ut o hoppa lokala klasser. Nästa helg blir de blåbärshoppning 60 cm.
Connemaran har startat en LB1 på inbjudningstävling, film finns i tävlingstråden.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 195
Senast: Bison
·
Hoppning Hej och hå, hur ska detta gå. Som rubriken lyder; den här dressyrryttaren ska börja hopptävla igen! Min B2 (Barcino QRE) har jag/vi...
Svar
4
· Visningar
1 834
Senast: Mabuse
·
Träning Hey alla kunniga! Har köpt mig min första alldeles egna häst nyligen som treåring (-16) och funderar nu lite på framtidsplaner. Jag har...
Svar
3
· Visningar
1 058
Senast: MiniLi
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 694
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka