4 åring starta en klass?

Bonita4

Trådstartare
I TR står det ju att en 4-åring endast får starta en klass om dagen.

Gäller detta även om man hoppar en clear round och inte går felfritt och vill hoppa den igen? :confused:

Sv: 4 åring starta en klass?

får 4 åringar bara starta en klass om dagen ? :eek:
Nyss hemkommen från en lokal tävling med min 4 åring där han gick två klasser utan att någon sa nått.

Däremot får dom väl bara starta en klass i dressyr.....

Det finns ingen begränsning att 4 åring bara får hoppa en klass utan de får gå två klasser precis som alla andra.
Blev väldigt förbryllad när jag läste ditt inlägg och började undra om jag missat något så jag var tvungen att kolla TR.
Antar att du missuppfattat den raden som står

4 åring får starta max 1,00/LC och felaktigt trott att det stod att den fick starta max en LC, men 1,00 är alltså benämningen på klassen. På stor häst heter LC numer 1,00.

I TR står det ju att en 4-åring endast får starta en klass om dagen.

Gäller detta även om man hoppar en clear round och inte går felfritt och vill hoppa den igen? :confused:

Tror att du har blandat ihop det med dressyren. I dressyr får 4 åringar bara starta en klass om dagen. Detta gäller alltså inte hoppningen

Tips. Gå in på stallbacken.com
Där finns det mesta om tävlingsregler både ang dressyr och hoppning.

Tips. Gå in på stallbacken.com
Där finns det mesta om tävlingsregler både ang dressyr och hoppning.

Bättre är väl ändå att läsa direkt i TR som är det som gäller och numera finns helt tillgänglig på nätet på ridsportsförbundets hemsida.

Bättre är väl ändå att läsa direkt i TR som är det som gäller och numera finns helt tillgänglig på nätet på ridsportsförbundets hemsida.

Uppenbarligen hade ts läst TR.
Jag tycker stallbacken är en utmärkt sida som är väldigt klar och tydlig, dessutom håller sig stallbacken uppdaterad med ev förändringar i TR. Vill man fördjupa sig i TR så ska man såklart läsa TR, men undrar man över enklare frågor som denna så är stallbacken mkt bra.

Liknande trådar

Tävling Får jag som 15-åring tävla en B-ponny i en LE avdelning b? Gäller det samma regler i klasser som är bedömning A (clear round)...
Svar
3
· Visningar
830
Senast: Fiorano
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 419
Senast: hhere
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 090
Senast: Bison
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 211
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Tittar in i ditt kök del 27
  • Valet i USA