Alindra2000
Trådstartare
Jag har en 4,5 årig son som så gärna vill vara utan blöja på natten. Men han kissar på sig i princip varje natt. Det är så svårt att veta hur vi ska komma vidare? Någon som har varit med om samma och har ngt bra tips? Det här är inte riktigt hållbart varken för honom (som måste upp och duscha varje natt), oss eller madrassen/sängkläderna... Han känner ju inte att han är kissnödig när han sover.
Jag vill poängtera att det inte är vi som säger att han måste sluta med blöja på natten om han inte är redo. Det är han själv som skäms och absolut inte vill ha blöjan. Han skulle aldrig råka kissa på sig när han är vaken.
Detta är vad vi försökt nu:
*Kissar precis innan han ska somna (kl 20) sen lyfter vi upp honom på toaletten innan vi själva lägger oss så han kissar igen (runt 23-23.30).
*Inte så mkt vätska innan han ska sova (påminner istället om att dricka tidigare under kvällen)
Något tips?
Jag vill poängtera att det inte är vi som säger att han måste sluta med blöja på natten om han inte är redo. Det är han själv som skäms och absolut inte vill ha blöjan. Han skulle aldrig råka kissa på sig när han är vaken.
Detta är vad vi försökt nu:
*Kissar precis innan han ska somna (kl 20) sen lyfter vi upp honom på toaletten innan vi själva lägger oss så han kissar igen (runt 23-23.30).
*Inte så mkt vätska innan han ska sova (påminner istället om att dricka tidigare under kvällen)
Något tips?