30 hästar inhyrda!!!! Akta er!!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 30 hästar inhyrda!!!! Akta er!!!!

Har nu läst igenom hela tråden och jag säger bara stackars dig och hoppas att allt nu är bra, sa innan att du hade ansvar för det men som någon tidigare sa så upplät du ju endast byggnad + mark, inga tjänster, det hör inte hit men ville bara rätta mig själv.

Det måste ha varit så jobbigt att bara stå där och se på hur djuren far illa, visst man kan göra lite men inte sköta (någon annans) 27 hästar på ett utomordentligt sätt (penga mässigt så funkar det ju inte).

Massa tankar till dig/er som har behövt gå igenom detta.
 
Sv: 30 hästar inhyrda!!!! Akta er!!!!

Till TS

Jag gör det enkelt för mig och håller med Mackan i allt hon skriver till dig.

Att Beastie Babe gapar troll ska du inte bry dig om det minsta, det gör hon till var och varannan ny användare här på buke såfort något inte passar henne, inget ovanligt.
jadu :grin: du kan ju gott och väl slänga ur dig det där nu när tråden har 37 inlägg och mer förklaringar, normalt funtade människor vet att fjärde inlägget enbart baseras på de tre första inläggen.. det är enkel logik.. dessutom är det inget fel på mitt inlägg..

Jag har inte sagt troll i många trådar.. 1-3 st tidigare maximalt och ALDRIG först någon gång tidigare.. du bara drar mig helt obefogat i skiten.. lägg av med det.. *förbannad*


du kan ju länka om du har bevis.. :grin:
Jag PMar dig så kan du länka till mig helt i tysthet! :idea:


edit: töm din inbox
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: 30 hästar inhyrda!!!! Akta er!!!!

skulle inte ta åt mig ett enda dyft om jag var du.
om du kollar medelåldern på de kritiska svaren så är de tonåringar t.om 25. så en hel del av svaren är kopplade till erfarenhet och insikt om hur systemet fungerar uppenbarligen :angel:.

skaka på axlarna och var stolt att du a) försökt så hårt att göra det rätta efter att ha råkat ut så illa

och b) - att du nu är ute ur skiten och som du säger, kan ta med dig vissa kunskaper utifrån de erfarenheter du gjort.

kram igen!
menar du mig så skriv det rakt ut.. ginnies tror att du menade mig så resten tror säkert också det..
 
Sv: 30 hästar inhyrda!!!! Akta er!!!!

menar du mig så skriv det rakt ut.. ginnies tror att du menade mig så resten tror säkert också det..

Jag menar dig och de övriga i åldern 18-25 som svarat liknande tongångar i tråden. Hade jag menat enbart dig hade jag skrivit det, oroa dig inte.
 
Sv: 30 hästar inhyrda!!!! Akta er!!!!

Okej att det var en jobbig sits men det är oförlåtligt att bara se på när någon annan misshandlar sina djur i ditt eget hem dessutom! :mad: Där hade jag dragit ut polis efter polis och ringt dit alla veterinärer osv jag kunde!
 
Sv: 30 hästar inhyrda!!!! Akta er!!!!

mm, jag vet jag kollade upp lagen väldigt noga just då, men vad ska JAG göra!!!!
Hon hade ju det imot mig, hon visste att hon kunde strunta i att fodra för så blev jag tvungen att göra det med mitt hö.. för annars skulle JAG bli skyldig för vanvård.

Och som sagt dom "letade " inte efter dom 27 hästarna, dom var bara glada att dom hade flyttats, och att deras arbete var slut.

Ja har du inhyrda på din går kan du t.ex skriva i kontraktet att såvida hon inte sköter hästarna eller flyttar så tillfaller än den ena än den andra dig.. tills hon löser ut dem..
inbrott kan du anmäla..
man kan t.ex göra som den gamle mannen som fick inbrott i garaget, han ringde polisen en gång, ingen kom, ringde igen efter 20 min men ingen kom.. sen ringde han igen och sa att polisen inte behövde komma för han hade skjutit båda inbrottstjuvarna, efter 2½ minut så stod det 4 polisbilar med fullt blåljus utanför garaget..
man blir bara klokare med tiden.. jag har ett utkast på hyreskontrakt bl.a och det är väl 4-5 sidor med punkter efter vad alla här på uke råkat ut för i olika situationer.. :crazy: man anar inte att det finns så mycket skit som kan hända och hur korkade eller elaka människor är.. :crazy:


i första inlägget står det att du läste följande i tidningen
"7 grisar, 3 hästar och 30 får har beslag tagits av djursamlare, övriga 27 hästar borta!!!!!"
det låter liksom onekligen som att dom skulle ha beslagtagit hästarna och nu letade efter dem.. annars hade det varit bättre om du skrivit att övriga hästar var flyttade till annan uppstallning precis som djurskyddsombudet begärt..


om det ändå var flera år sen detta hände hade du kunna skriva ett med utförligt händelseförlopp så att alla kan läsa att det är på riktigt, för vi sitter och lusläser, detta är bukefalos.. jag var inte ensam om att tycka att du glömde skriva en massa viktiga saker.. därav att jag tyckte att det luktade troll..


jag har vart under förstoringsglaset många gånger, man lär sig av misstagen ;) som att skriva noga och dubbelchecka, samt att lägga in förklaringar så ingen gnäller på det..
t.ex om man lägger ut lite dressyrbilder och på en bild har man inte foten i stigbygeln utan den hänger och slänger bredvid så är det bäst att skriva "jag tappade stigbygeln ½ sekund före bilden, men bilden blev så bra så jag lägger ut den ändå" för att försäkra sig om att man inte ska bli påhoppad av 10 st bukare som gnäller om att "man ska lägga upp stigbyglarna, annars slår dom mot hästens sidor.."
som sagt, detta är bukefalos.. och jag ställde ändå två frågor ang situationen och bara en liten rad om troll.. för historien är ju ändå ganska otrolig, eller? speciellt om man tar bort lite vital fakta ;)
 
Sv: 30 hästar inhyrda!!!! Akta er!!!!

Jag menar dig och de övriga i åldern 18-25 som svarat liknande tongångar i tråden. Hade jag menat enbart dig hade jag skrivit det, oroa dig inte.
lätt för dig att förkasta flera som skrivit före när du har mer fakta när du skriver ditt inlägg..
 
Sv: 30 hästar inhyrda!!!! Akta er!!!!

Okej att det var en jobbig sits men det är oförlåtligt att bara se på när någon annan misshandlar sina djur i ditt eget hem dessutom! :mad: Där hade jag dragit ut polis efter polis och ringt dit alla veterinärer osv jag kunde!
klicka på svarsknappen i det inlägg som du vill svara på, annars adresseras ditt inlägg fel :idea: eller skriv knapplån :)

M
 
Sv: 30 hästar inhyrda!!!! Akta er!!!!

Jag får be såå hemskt mycket om ursäkt till alla "bukare", om jag har fått er att misstolka min dåliga text mm..
Jag lusläste inte texten när jag hade skrivt den och det kan ni ju även se på min stavning.. (inte så bra ;) )
Men man kan ju fråga först och hoppa på sen.. ;)

Ska tänka på hur jag formulerar mig nästa gång.
 
Sv: 30 hästar inhyrda!!!! Akta er!!!!

Eftersom tråden nu verkar ha lämnat ursprungsämnet och gått vidare till privata funderingar om andra användare väljer jag att stänga den.

Lovis
moderator
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag flyttade min häst för 2,5 år sedan till ett nytt stall. Stallägaren mailade över ett uppstallningsavtal till mig som han bad mig...
2
Svar
21
· Visningar
4 277
Senast: Piaff
·
Hästmänniskan Kostnadsförhandlingar med vänner Skriver åt en vän som vill vara anonym: Person X har en medryttarhäst som hon rider 2 dagar i veckan...
2
Svar
22
· Visningar
5 902
Senast: Tassa
·
Hästvård Hejsan! Natten till igår fick min ena häst tas bort akut pga troligtvis akut tarmvred. Är i chock & kan inte sluta gråta. Det hela...
2
Svar
21
· Visningar
5 414
Hästmänniskan Ja, nu är det dags att höra om det finns någon här som har erfarenhet av att hyra/äga stall och vad man egentligen ska tänka på. Detta...
Svar
8
· Visningar
2 851
Senast: Pudlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp