Tigertofflan
Trådstartare
Åh, ja, det var ju precis den typen av koncept som jag fiskade efter! Tack så mycket! Jag ska läsa in mig. Använder du dig av en kapselgarderob och hur tycker du att det funkar i så fall?Titta på kapselgarderob! Tycker det är ursmart och gillar att det är variation på kläderna.
Amen ja! Den kombon! Man hittar ju till de större handlarna (typ asos, zalando) men det måste ju finnas massor av butiker som man aldrig hört talas om. Men vilka är de!?Jag följer. Jag vill veta var man hittar lite uppklädda och bekväma kläder.
Ja, där har jag köpt många plagg som passar min kroppsform jättebra! Deras Tall-avdelning är ju ganska expanderad numera, men det hade ändå varit fint med några alternativ.Asos känns spontant som ett bra ställe att kolla på
Perfekt exempel på en sån butik jag aldrig hade hittat till själv! Jag är inte främmande för att köpa lite dyrare kläder som kan användas länge, men jag är helt främmande för marknaden och vilka aktörer som finns på den.Rodebjer? Känns lite uppklätt men ändå bohemiskt på ett soft sätt? Samtidigt inget spårat utan passar nog i alla sammanhang även om man vill smälta in lite?
Jag är också en sucker för svarta jeans med hög midja - det passar till allt, tycker jag! Men jag dras också ofta till enfärgade, ganska plain överdelar och det skulle jag vilja komma ifrån. Det är svårt att komma ur sin comfort zone klädmässigt, tycker jag. Ens kläder är ju en så stor del av vem man är. Nu känner jag dock att jag vill förnya garderoben, men jag vet inte riktigt hur jag ska börja.Jag använder mest svarta jeans med hög midja från Monki, en t-shirt eller blus i lite färgglatt mönster och en svart kofta. Ibland bryter jag av med ljusa jeans istället och ibland tar jag på mig klänning.
Jag har två par byxor som är av den där paper bag waist-typen som jag äääälskar! De är supersnygga, ser klädda ut och är dessutom bekväma. Problemet är bara att jag har INGA skor jag kan ha till! Mina vita converse är de som passar minst dåligt, men de är ju inte så klädda direkt. Om man inte vill ha högklackat, vad har man då till sådana byxor?Jag använder vanliga kläder liksom. Alla vanliga kedjor säljer kläder som funkar utmärkt.
Själv går jag mycket i klänning och lång kofta. Tycker det är bekvämt.
Annars är det ju mkt vida byxor och olika varianter av ”kostymbyxor” i butikerna nu. Jag har nyligen köpt två par från HM, riktigt najs med hög midja och vida ben.
Kanske läge att ta sig in i en av deras affärer och pilla lite. Tack för tipset!Jag är också lång (182 cm) och har ofta byxor från filippa K eftersom de ofta är extra långa i modellen.