3-hjulig lätt vagn

MaRomer

Trådstartare
Har beslutat oss för att köpa en "sommar vagn" en lätt liten trevlig vagn. Som är enkel att hantera, lätt att fälla ihop, liten ihopfälld och smidig;)

Den ska vara med 3 lika stora hjul.

Har tittat på
Baby Travel Amsterdam/Jogger
Baby Jogger City Elite

Vad finns det mer för vagnar som är liknande?

Sv: 3-hjulig lätt vagn

Vet tyvärr inte vad det finns för liknande vagnar utan tänkte bara skriva att vi är väldigt nöjda med vår Baby Travel Amsterdam. Enda minuset är att skyddet man kan dra över benen är i minsta laget. Han kan knappt ha skor på sig under skyddet. Annars är den kanon!

Urban Jungle eller dennes lillebror Swift :-).
Men dom kostar ju lite mer än de vagnar du redan kikat på

Nu uppfyller inte denna vagn kriteriet 3- hjulig, men jag vill ändå tipsa om Teutonia Timmy, som är liten och smidig, inte så dyr (ca 3000 ny, runt 1000-1500 i gott beg skick på Blocket) väldigt lättkörd, mycket enkel att fälla i hop o tar minimalt med plats i bilen och dessutom har fullt liggläge och bra sittkomfort. Den har fått Bäst i Test flera ggr o vi älskar vår!! Men som sagt, fyrhjulig.

carena swing.
hauck
starline cyklone
mountaine buggy
emmaljunga cangaroo
quinny speedi

för att nämna några;)

quinny zapp

Men i vanlig ordning vill jag förespråka brio sitty som sittvagn. Otroligt tålig i alla lägen (blir inte dålig av att släpas med på stranden tex), prisvärd och håller även måttet för en två- eller treåring.

Fast nackdelen med en Brio Sitty till ett så pass litet barn är ju att den inte har något liggläge alls. TS barn är ju bara ett år. Till ett äldre barn är den säkert super!

quinny zapp

Men i vanlig ordning vill jag förespråka brio sitty som sittvagn. Otroligt tålig i alla lägen (blir inte dålig av att släpas med på stranden tex), prisvärd och håller även måttet för en två- eller treåring.

Sitty blir det inte. Vill ha fullt liggläge och 3 hjul.

Nu uppfyller inte denna vagn kriteriet 3- hjulig, men jag vill ändå tipsa om Teutonia Timmy, som är liten och smidig, inte så dyr (ca 3000 ny, runt 1000-1500 i gott beg skick på Blocket) väldigt lättkörd, mycket enkel att fälla i hop o tar minimalt med plats i bilen och dessutom har fullt liggläge och bra sittkomfort. Den har fått Bäst i Test flera ggr o vi älskar vår!! Men som sagt, fyrhjulig.

Tittade på den när vi skulle byta vår 4-hjuliga till mindre. MEn usch vilken hemsk vagn (Enligt mig). Ska ha en 3-hjulig då vi redan har en med 4 hjul.

Tittade på den när vi skulle byta vår 4-hjuliga till mindre. MEn usch vilken hemsk vagn (Enligt mig). Ska ha en 3-hjulig då vi redan har en med 4 hjul.

Man tycker olika :). Ville bara tipsa då vi är så nöjda med vår på alla sätt. Får man vara nyfiken och fråga vad det var ni tyckte var så dåligt med den förutom att den har fyra fasta hjul förstås? Vore kul att veta!

Lycka till med vagnköpet, drt finns ju massor av modeller, så ni hittar säkert något bra :)!

Sitty blir det inte. Vill ha fullt liggläge och 3 hjul.

då kan jag iaf svara på att carena har fullt liggläge av dem jag rek de andra vet jag inte. carenas ligger på under 2500kr ny på brio här i stan. lätt o fälla ihop, 11kg.
och kan avråda er från trehjulig vagn med fast framdäck, köp en där du kan välja på låst och rörligt!

nya babyproffsen i växjö har de flesta modeller hemma att provköra om de inte finns här.:)

Senast ändrad:

carena swing.
hauck
starline cyklone
mountaine buggy
emmaljunga cangaroo
quinny speedi

för att nämna några;)

Är inte liten ihopfälld för chassit är så långt. Mellan 1-1,05 beroende på årsmodell men väger ju bara 8 kg :)

Min Teutonia Fun är ju 4 hjulig men men svängbara framhjul. Vi lastar den + hundbur (60 bred) + packning i skuffen på vår v70.

Fast P&T och BJ ligger ju på 5000-6000kr nya...

Du nämnde inte P & T i ditt inlägg, samt att dom BT (enbart sittdel ) som jag kikat på inte alls kostar 5000 och uppåt. Men om priset är mindre vesäntligt så skulle jag alla ggr välja UJ eller Swift framför BT ( baby travel ) då stötdämpningen på Bt är så mycket sämre :-)

Fast P&T och BJ ligger ju på 5000-6000kr nya...

Fast å andra sidan då det gäller P&T, planerar man syskon så köper man bara till sysonsitsen sedan så då har man redan investerat i en syskonvagn :)
Begagnade i fint skicka finns ju också för en betydligt billigare penning!

Du nämnde inte P & T i ditt inlägg, samt att dom BT (enbart sittdel ) som jag kikat på inte alls kostar 5000 och uppåt. Men om priset är mindre vesäntligt så skulle jag alla ggr välja UJ eller Swift framför BT ( baby travel ) då stötdämpningen på Bt är så mycket sämre :-)

Just stötdämpningen nämnde tjejen i affären när vi köpte våran BT och hon sa att den, såklart, var sämre än de dyrare vagnarna. Jag tycker dock inte att det är SÅ dålig så det märks. Har visserligen inte kört nån dyr vagn. Kanske är lika bra att jag inte vet vad jag (Theo) går miste om! ;) Och för det priset så är den över förväntan, enligt mig!

Funderar på om inte TS menade UJ, och inte BT, när hon skrev BJ... Men jag vet inte!

Jag har en Mountain Buggy Swift och är sjukt nöjd. Har haft min i 11 månader :) Använde den först som liggvagn och nu som sittvagn till sonen. Han sover i den varje dag och vi kutar runt både i stan, skogen och alla grusvägar runt omkring och jag har inget att klaga på.

Är du lite företagssam och vågar shoppa på nätet så kan det vara en bra affär. Jag har handlat min på en Engelsk webbshop för 3300:- I sverige i butik kostar de ca 5400:- så det är ganska stor skillnad.

Ska du köpa begagnat så kolla framgafflarna (blir lätt repiga och skavda), handtaget så det inte glappar för mycket (någon mm är ok), samt hjulen som inte ska vara för hårt pumpade.

Hojta till om du vill ha hjälp att leta upp en bra nätsajt som har bra priser!

Mvh Miks

Just stötdämpningen nämnde tjejen i affären när vi köpte våran BT och hon sa att den, såklart, var sämre än de dyrare vagnarna. Jag tycker dock inte att det är SÅ dålig så det märks. Har visserligen inte kört nån dyr vagn. Kanske är lika bra att jag inte vet vad jag (Theo) går miste om! ;) Och för det priset så är den över förväntan, enligt mig!

Funderar på om inte TS menade UJ, och inte BT, när hon skrev BJ... Men jag vet inte!

Eller så menade hon helt enkelt Baby Jogger? Tycker jag verkar logiskt. ;)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 086
Senast: kma
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 643
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 639
Hundträning Jag har en jaktlabbe, och tränar målmedvetet mot tävling och siktar högt (bedömning enl. Brittiska systemet). Jag tränar regelbundet för...
Svar
7
· Visningar
2 193
Senast: Marje
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka