3-årstest

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare GiG
  • Startdatum Startdatum
G

GiG

Vad har ni sett som varit bra resp dåligt? Någon hingst som via sina avkommor överraskat er? Någon som gjort er besvikna? (Jag är främst intresserad av gångarter, men svara gärna avseende hoppning också.)
Själv är jag verkligen överraskad över det otroligt dåliga intresset för testet i Strömsholm. På söndagen satt kanske 20-30 pers på läktaren och då var säkert hälften "anhöriga" till visade hästar nere på banan. Att inte uppfödarna är mer intresserade av att se hur hingstarna förärver sig!? :confused:

Då var vi där samtidigt då, förra söndagen på Strömsholm alltså. Kanske fick du klämma dig förbi min barnvagn på läktaren :D

Jag såg en jag gillade, den var e.Maistic och både rörde sig trevligt, hade vacker sida och hoppade smidigt. Flera var väldigt stora och såg inte ut att vara klara på länge än.

Jag var i Tingsryd och jag blev faktiskt klart överraskad av de avkommorna efter Camaro M. De hade genomgående bra resultat både i dressyren och hoppningen. Kan faktiskt tänka mig att betäcka med honom.

Lill / Stall Nöbbeled

Ja, visst är det underligt att folk inte är där och tittar. Var också där på söndagen och visade mitt Dammen -sto på morgonkvisten. MEn vi var ju där hela familjen så till henne hörde 5 personer. Var det lika för alla, så vara det nog inga övriga intresserade där och tittade....underligt.
Klubben för inbördes..., kanske?

Var i Flyinge i helgen och på söndagen så var där en LastLiberty avkomma som imponerade väldans på mig!
Alltid kul att kolla in andras avkommer!!

På treårstestet i Gävle vann en e.Camaro M hoppningen, den fick 10-10.

Kul med fina Camaro M och Last Liberty-avkommor! Våra två unghästar hemma har de två hingstarna som respektive pappor. :D

Ja, det var vi. Satt du precis vid ingången till vänster? Hade varit kul att träffas om jag vetat att du var du (om du är "Madick"), du har nämligen räknat foderstat till mitt sto som fungerade väldigt bra och fick henne i fin form igen! (Om jag nu inte blandar ihop precis allt!) Min sambo sa att han kände igen tjejen med barnvagn vid ingången och jag sa att jag inte gjorde det (och jag tror inte att du och han har setts tidigare?!).

Liknande trådar

Avel A Avelsvärdebokstav A ges till hingst som uppfyller krav på god förärvning. Med detta menas att hingsten har förmåga att föra aveln...
Svar
9
· Visningar
1 926
Senast: Ottilia
·
Avel Så är vi inne i den tidpunkten på året, sökandet efter nya hingstförmågor! Lite tankar från mig och jag undrar givetvis hur ni andra...
Svar
19
· Visningar
2 390
Avel Då en häst jag tidigare skött fick spatt och ännu används i avel så blev jag lite nyfiken och började forska mer på denna sjukdom...
Svar
2
· Visningar
1 183
Senast: Welsh
·
Avel Har haft en liten fundering som jag vill lufta med er mer erfarna uppfödare: Vi har ett sto med ganska renodlad dressyrstam, pappa...
Svar
14
· Visningar
1 421
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka