Nu ska ni få höra. Vår lille söndercurlade som har gjort ett litet break through
Pappa frågade häromdagen om han ville ha likadana byxor som honom (svarta jeans), och det ville han! Han har iofs sagt ja till en del kläder förut och sedan vägrat använda dem men vi köpte svarta jeans ändå. Och ungen blev jätteglad och tog på sig dem! Började nästan gråta en skvätt
Och igår när vi skulle gå till dagis ville han först inte ha jacka men ville visa sin nya keps för sin favoritfröken på förskolan och då tog jag tillfället i akt och frågade om han inte ville visa sin nya jacka också, och det ville han. Jackan tog han inte på sig då men tog med den till förskolan som fick ta på den där när de gick ut. När jag kom och hämtade honom var jackan inga problem, han sa till och med att jackan var "väldigt varm och tjön" och den har inte varit några problem sedan dess
Imorse hade pappan på sig grå mjukisbyxor, och sonen ville ha likadana och som tur var hade vi ärvt två par som jag rotade fram. Dessutom ville han visa något nytt för fröken igen och tog på sig ett par nya skor som stått ett tag.
Förskolan har ju vetat om att kläder varit ett issue hemma och var snabba med på noterna och uppmärksammade och pratade mycket om hans nya kläder, och alltså stoltheten i hans ögon
Jag vet inte om hela grejen har varit att han tyckt det varit jobbigt med nya kläder för att han inte vet om de är sköna (eller kanske bara förändringen i sig?) och han därför bara velat ha likadana svarta byxor och tröjor, och inte velat ha ytterkläder den här vintern eftersom de var nya sedan förra året. Nu verkar han i alla fall ha upptäckt att det inte är farligt med nya kläder, så skönt för både honom och oss!