2åkers utställningen...

ancan

Trådstartare
nat och internat är det ju i helgen och vi(aldente igen och Elmelts o jag) var där med några av våra vovvar. Det blev väl lite blandade resultat, men en trevlig och varm dag var det iallafall!

Var det några fler där???

Hur gick det för er???

Vad har ni för raser???

Min dvärgschnauzer gick i únghundsgrupp, fick klass 1, men gick inte vidare pga pälskvaliten för dagen... Men hon skötte sig xmplariskt och fick jätteberöm för sina "exellent movement"...

Idag (söndag) ska vi bara dit och mingla och kika på vackra hundar...

Sv: 2åkers utställningen...

Vi var med igår! Också med dvärgschnauzer! :) Vad har du för färg? Vår är sv/s och gick i juniorklass.

Om jag får skryta lite så skrev domaren "very showy" på vår kritik! :banana:

Jag var där!!
Jag trodde att jag såg dig och Aldente, men var inte rikigt säker... Det var ju så grymt mycket folk :eek: Vi skulle bara titta på en släktings hoffe, så vi packade picnic och plockade med oss våra hundar då vi satsade på en heldag i det gröna. Vi fick bara veta att deras hund skull ställas ut, men vi visste inte att det var en så här stor utställning! Ju närmre vi kom desto mer insåg vi att det inte var en trevlig liten park-utställing, utan en gigantisk tillställning! Så vi kom inte ens in med hundarna :(
Vi hade ingen susning om att besökande vovvar behövde vax-intyg för att få komma in, och våran valp var alldeles för liten. Och vi kunde ju inte lämna dom i bilen (som många andra gjorde :devil: ) Så vi fick vackert sitta på utsidan halva dan :crazy: Hann in en sväng för att titta på Wheaten-terrierna och prata med en bekant.

prinsessfeminist skrev:
Vi var med igår! Också med dvärgschnauzer! :) Vad har du för färg? Vår är sv/s och gick i juniorklass.
Om jag får skryta lite så skrev domaren "very showy" på vår kritik! :banana:

Vad skoj!!! Jag har också en sv/silver tik...var ni med bara i söndags??? Jag ställde hunden endast i lördags(hon har noll vana nämligen :smirk: ) ,men det gick över alla förväntan!!1 :banana: Hon fick klass 1 med mkt lovande beröm, fast pälsen var ej i utställningsskick(vilket vi ju visste innan :( ) Men hon fick "friendly and open bitch" Very exvellent movement " Angulations in limit" mm...så det är bara att tacka o ta emot... Hon är ju bara 15 månader och var yngst i sin grupp...
Jag har beställt en svart dvärgschnauzer tik nu med... hon är bara två veckor ännu, och en helsyster till den jag har...

HalyBailey skrev:
Jag var där!!
Jag trodde att jag såg dig och Aldente, men var inte rikigt säker... Det var ju så grymt mycket folk :eek: Vi skulle bara titta på en släktings hoffe, så vi packade picnic och plockade med oss våra hundar då vi satsade på en heldag i det gröna. Vi fick bara veta att deras hund skull ställas ut, men vi visste inte att det var en så här stor utställning! Ju närmre vi kom desto mer insåg vi att det inte var en trevlig liten park-utställing, utan en gigantisk tillställning! Så vi kom inte ens in med hundarna :(
Vi hade ingen susning om att besökande vovvar behövde vax-intyg för att få komma in, och våran valp var alldeles för liten. Och vi kunde ju inte lämna dom i bilen (som många andra gjorde :devil: ) Så vi fick vackert sitta på utsidan halva dan :crazy: Hann in en sväng för att titta på Wheaten-terrierna och prata med en bekant.

:rofl: Förstår om du fick en mindre "chock"...det är ju en jättestor tävling...en av dom stora sommarutställningarna i sydsverige. Över 6000 hundar anmälda!
Såg inte dig, men hade som sagt fullt upp med att hålla reda på var och när man skulle vara..Vi har ju "varsin ras"...Aldente igen har Briar(Ställdes i samma ring som Hoffarna tror jag), Elmelts hade med sin Labbe tik och jag då schnauzer... Men kul var det iallafall!! Nästa gång kanske vi ses :angel: Det är en inofficiell liten utställning i Lerum i september... Då kanske din valp är stor nog att debutera själv :angel: ;) Vad har du för ras???

En helsyster! Vad kul! Jag drömmer om att få en son efter vår någon gång i framtiden, men det beror på hur bra han blir. Han var med i juniorklass för andra gången i lördags. Så vi var inte heller med på internationella.

Vår hund är bara knappt tio månader och vi är inte heller så utställningsvana. Men det är roligt att vara med, titta på alla hundar, se hur de är trimmade etc. Jag använder en hel del av tiden till att titta på hundarnas olika trimning, för jag vill gärna lära mig vad som blir bra och inte.

Jag är nybörjare själv, men har utvecklat ett stort intresse. Trimma är verkligen roligt, i synnerhet nrä man ser att övning ger färdighet!

Vi har inte anmält oss till någon mer utställning, men eftersom det gick bra i lördags så funderade jag på om det inte vore roligt att visa upp honom på Soferio också. Men jag vet inte... vi får se.

Lyxigt med sådana här "problem", eller hur?! :D

Senast ändrad:

ancan skrev:
:rofl: Förstår om du fick en mindre "chock"...det är ju en jättestor tävling...en av dom stora sommarutställningarna i sydsverige. Över 6000 hundar anmälda!
Jag var också chockad! Jisses vad stor utställningen var! :eek:

Jag tyckte att platsen var perfekt att ha hundutställningar på gott om skugga. Jag har aldrig varit där innan fast jag har bott i Tvååker i flera år (flyttade för 7-8år sedan) kan ju bero på bristande fotbollsintresse :D .

Man tycker ju att det är märkligt att folk inte fattar att hundar i bil DÖR när det är 30grader varmt. Oftast är det ju hundfolk :angel: på utställningar.
Min Briard fick gå med en pissevåt handuk som täcke efter att hon varit snygg färdigt igår och det var toppen.

Det är en liten Hoffe-valp. Vi har henne på halvfoder. meningen är att vi står för försäkring, och så står uppfödaren för mentaltest, koring, HDröntgen samt 2 utställningar per år fram till 5års ålder.
Jag tycker det låter väldigt mycket men det är väl bara att tacka och ta emot! Vi är helt nybörjare på det här med Rashundar så vi lär oss efterhand i vilken ålder man gör vad.
Är hon stor nog att vara med i Lerum åker vi säkert dit! :d

Hej!

Jag var där! :bump: Grattis till alla er som var där och fick fina resultat! :bow: Det var verkligen varmt så att man höll på att storkna, och man blir lika förvånad varje gång de ropar ut i högtalarna att det sitter hundar i bilar. :devil:

Resultat lördag: 1 BH Cert, BIM. :banana:
Resultat söndag: 1 BH Cert, BIR, BIG 2 :banana: :banana:

Jag har Engelsk Cocker Spaniel Westerner Cimarron River , han är en juniorhane som är 13,5 mån. Det var samma hund som jag visade bägge dagarna.

Det har varit en intensiv helg som jag definitivt inte förväntade mig dessa resultat på, men man bugar och tackar. :bow: Första dagen så tänkte jag nog att rasdomaren hade fått solsting, men sen blir det till och med bättre resultat på söndagen för den andra rasdomare. Det innebar ju att då fick vi ju lov att stanna till grupp finalerna där en tredje domare skulle ge sin bedömning. Men där var jag var 100% säker på att där får vi vända och gå ut igen oplacerade, men det går aldrig som man tänkt sig för där blev RIVER Grupp-2! Summeringen av denna helg borde vara att tre domare oberoende av varandra tyckte att min älskade RIVER är en hund som följer rasstandaren och är lika vacker som jag naturligtvis tycker att han är. :love:
Mvh. Camilla

Skoj att höra att det gick bra för era vovvar. Min labbe tik gick sådär, men hon är bara 10 mån så hon hinner växa till sig. Fick jättebra kritik ändå. Men jag glädjer mig med ancan då det är min uppfödning. En underbar tik, som vet hur man gör för att sväva.

elmelts skrev:
Skoj att höra att det gick bra för era vovvar. Min labbe tik gick sådär, men hon är bara 10 mån så hon hinner växa till sig. Fick jättebra kritik ändå. Men jag glädjer mig med ancan då det är min uppfödning. En underbar tik, som vet hur man gör för att sväva.

jooo, det var hunden som gjorde jobbet själv, :bow: för matte hon svävade inte precis... :crazy: i 30 gradig värme, med 25 kilos övervikt och astmabesvär... :angel: :devil: ;)

Men vovven var verkligen kanonduktig!!!

Måste bero på den "intensivträningen" vi hade på aldentes gräsmatta... :angel:

Liknande trådar

Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
969
Senast: igbest
·
Hundhälsa Hej. Vår lilla Chihuahua-kille (6år) började runt jul använda Tropical clean teeth gel för att få bort lite tandsten. På...
Svar
4
· Visningar
3 599
Senast: Sol
·
Övr. Hund Hejsan. Har skaffat min första egna rashund och vill prova ställa ut. Problemet är att de är så svårt att hitta utställningar? (eller...
Svar
8
· Visningar
1 567
Senast: Laa
·
Hundhälsa När Wahidah var 9 månader gammal fick hon en sträckning i ett bakben. En sträckning som efter mycket om och men verkade ha blivit bra...
2 3
Svar
54
· Visningar
11 200
Senast: squarepants
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka