24-åringa kvinnan som styckmördade....

Fibusen

Trådstartare
Idag kan man läsa på aftonbladet hur det hela "gått till",och jag blir mörkrädd över hur man kan vara så kallblodig som människa!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19140620.ab

Hon verkar dessutom ha varit hästmänniska,men hade väll sålt alla hästar sen en tid tillbaka om jag fattade det rätt,men endå så berättade ju deras hyresvärd nått om att hon hade sina hästar där,så frågan är ju om hon har kvar dom eller inte?

Jag blir väldigt fundersam över hur en sån här människa funkar, hur kan man klara av att göra något sånt här? Har hon visat tecken tidigare,eller hände det något nu så det slog runt pang bom? Massa små saker som tillslut eskalerat? För inte kan man väll födas till en mördare?

Jag är inte förvånad. Det dräller av så kallblodiga människor i hela världen, men de flesta kanaliserar väl sin mordlystnad genom ett rättfärdigande yrke, så som slaktare, jägare, etc. Enda skillnaden här är att hon mördade i ilska.

Jag tror säkert att man kan födas till mördare, det handlar om var man sätter sina gränser, om man har några. Visst kan de påverkas av uppfostran, miljö osv, men ändå. Finns nog många som hade mördat människor om det vore lagligt.

Angående att de nämner hennes hästintresse är väl bara för att dra lite smuts över hästsporten. Det är ju också populärt.

Jag fattar inte alls tråden. Vissa människor är sjuka, vissa blir sjuka, andra inte. Huruvida de kan fungera i ett stall, på jobbet eller hemma ser jag inte som någon fråga alls. Vissa kan, vissa inte.

Jag undrar mest varför det är relevant huruvida människan är "ryttarinna".

Jag blir ju lite fundersam då dom nämner henne som ryttarinnan,men sen verkar hon inte ens ha några hästar kvar?

Kanske är som ni sa att det ska smutskastas på ridsporten?

Men det löser väl sig som oftast ifall någon blir sjuk, dör, försvinner o.s.v. Någon annan tar hand om dem.

Jag antar att hon gått in i en kort psykos, hon ångrade ju sig, erkände och mådde dåligt några timmar senare. Psykos kan tyvärr drabba dig eller mig, men oftast mördar man ju inte i denna sjukdomsfas.
Men tragiskt är det, naturligtvis för den döda, men även för familjen till gärningskvinnan. Det snurrar nog många tankar hos dem nu...

Angående att de nämner hennes hästintresse är väl bara för att dra lite smuts över hästsporten. Det är ju också populärt.

Nej nej nej ... Ibland använder ju pressen benämningar som är tacksamma för att de avviker det allra minsta från bilden av grova brottslingar.

I det här fallet tror jag det är för att skapa ett intryck av normalitet hos henne, något som kontrasterar mot det brutala mordet och får det att verka ännu mer befängt än det redan är.

Psykos är lite luddigt, ganska brett egentligen. En psykossjukdom eller en personlighetsstörning. Vilket som, jag ser inte riktigt vitsen med att alltid undra "hur kunde hon", "varför?" o.dyl.

Vilket som, jag ser inte riktigt vitsen med att alltid undra "hur kunde hon", "varför?" o.dyl.

Håller med dig om det där. Jag undrar nog aldrig "hur kunde hen?". Det finns ju inget vettigt svar att relatera till. Förmodligen skulle jag göra det om den som mördat var någon jag kände.

Hon förklarar det med att det vart ett bråk som urartade,men det måste ju ha urartat innan hon åkte dit,eftersom hon hade tagit med sig en såg så lär hon ju haft planer på att mörda henne på vägen dit... Lika så att hon injicerat alkohol i kroppen,set lär hon ju också haft med sig utrustning till..

Nej nej nej ... Ibland använder ju pressen benämningar som är tacksamma för att de avviker det allra minsta från bilden av grova brottslingar.

I det här fallet tror jag det är för att skapa ett intryck av normalitet hos henne, något som kontrasterar mot det brutala mordet och får det att verka ännu mer befängt än det redan är.
Sen kan det vara praktiskt att ha ett "namn" på en misstänkt person. Blir lättare med tex rubriksättning då. Bladet har ju lyckats med att få Ryttarinnan till ett begrepp och kan nu skicka enkla flashar och folk vet direkt vad det handlar om och få folket att klicka.

Hon förklarar det med att det vart ett bråk som urartade,men det måste ju ha urartat innan hon åkte dit,eftersom hon hade tagit med sig en såg så lär hon ju haft planer på att mörda henne på vägen dit... Lika så att hon injicerat alkohol i kroppen,set lär hon ju också haft med sig utrustning till..
Väl tidigt att dra några slutsatser alls utifrån medierapporteringen, kan jag tycka. Utredningen är ju långt från klar. Bladet verkar ha en pålitlig källa förvisso, men man vet ju inte om den har tillgång till hela utredningen.

Kanske är som ni sa att det ska smutskastas på ridsporten?
Nä, så tänker man inte. Det finns inget syfte med att smutskasta ridsporten. Det tjänar man inga pengar på. Däremot tjänar man pengar på klick och köpta tidningar.

Ryttarinnan är ett unik "namn" i sammanhanget och attraherar troligtvis en stor grupp. Både hästintresserade och många som har en relation till begreppet.

Om jag förstått det hela rätt så åkte hon dit och slog ihjäl henne först, sen åkte hon hem och hämtade såg och alkohol. Men tidigare har det kommit uppgifter om att hon hade med sig en hammare vid första besöket, så det känns ganska planerat ändå.

Det som förundrar mig mest är att, om det nu var ett misstag, så har hon ändå en tanke på att åka tillbaka hem och hämta såg och alkohol, åka tillbaka, injicera alkohol, STYCKA kroppen, packa ner den i plastpåsar och in i bilen, JOBBA och sen åka och gömma kroppen. SEN ringde hon polisen. Skulle det vara ett misstag kanske man faktiskt hade ringt 112 redan när hon blev livlös. Resten ligger ju inte på pluskontot inför kommande dom direkt.

Hon hade inte med sig en såg när hon åkte dit på morgonen för att lurpassa.

Hon hade med sig en hammare som hon attackerade med, sen knivhögg hon offret med kniv som fanns i bostaden, åkte hem i offrets bil för att byta kläder och rasta hundarna. Därefter tog hon med sig en såg, åkte tillbaka injicerade kroppen med alkohol (av nån outgrundlig anledning) och styckade kroppen med hjälp av sågen.

Sedan packade hon in kroppsdelarna delarna i kassar och lade i sin egen bil som hon sedan parkerade på coop's parkering medan hon själv tog offrets bil och åkte och jobbade som att inget hade hänt, enligt arbetskamraterna var hon "som vanligt" och det i kombination med att hon 1) varit helt normal när hon blev stoppad av polisen på väg tillbaka för att stycka kroppen och 2) därefter knackat på hos grannen och ursäktat att det hade varit "tjafs/bråk" tyder inte direkt på nån psykos av något slag tycker jag.

Ringde polisen gjorde hon för att ex:et inte ville hjälpa henne med "något" och övertalade henne till att ringa polisen då han nog insåg att detta "något" var allvarligt om än han inte då visste att hon är en styckmördare.

Om jag förstått det hela rätt så åkte hon dit och slog ihjäl henne först, sen åkte hon hem och hämtade såg och alkohol. Men tidigare har det kommit uppgifter om att hon hade med sig en hammare vid första besöket, så det känns ganska planerat ändå.

Det som förundrar mig mest är att, om det nu var ett misstag, så har hon ändå en tanke på att åka tillbaka hem och hämta såg och alkohol, åka tillbaka, injicera alkohol, STYCKA kroppen, packa ner den i plastpåsar och in i bilen, JOBBA och sen åka och gömma kroppen. SEN ringde hon polisen. Skulle det vara ett misstag kanske man faktiskt hade ringt 112 redan när hon blev livlös. Resten ligger ju inte på pluskontot inför kommande dom direkt.
Vem vad som händer i en människa som just dödat en annan, oavsett om det var planerar eller ej? Än mer omöjligt om hon var sjuk.

Exakt vad som hänt kanske aldrig kommer fram, eller så kommer det fram vid rättegången. Nu blir det ju bara spekulationer.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka