22:årig hingst på semin

MaRomer

Trådstartare
Vad tror ni. Vågar man chansa på att ta en 22:årig hingst på semin? Jag vet tyvärr inte om det är fryst eller färsk ännu! Men hoppas få reda på det i morgon.

Känns som det kanske är sista gången man får chansen:/

Han är en väl beprövad herre som lämnar bra avkommor i dressyr (Finnhäst).
Och är kallblod. Vet inte om det spelar roll om det är halvblod, varmblodig travare, kallblod eller ponny. Men kan ju vara värt att nämna!

Sv: 22:årig hingst på semin

Går det inte at göra en deal med hingstägaren att du får semin till en brunst och får byta hingst om det är för dålig motilitet?

Går det inte at göra en deal med hingstägaren att du får semin till en brunst och får byta hingst om det är för dålig motilitet?

Problemet är att hingsten dels måste finnas på semin. Och dels så måste den tömmas på UU-station. Och det är inte många som är villiga att köra dem dit. De har en annan hingst av samma ras och ridhäst. MEn han är ponny och det är inte alls intressant för min del.

Har tyvärr fått höra nu att hingstens spermier knappt överlever en färd inom finland. Så att chansa till sverige verkar riktigt dumt! Han är ju inte speciellt billig!

Har tyvärr fått höra nu att hingstens spermier knappt överlever en färd inom finland. Så att chansa till sverige verkar riktigt dumt! Han är ju inte speciellt billig!
Är det just denna hingstens spermier som inte överlever? För normalt sett är det inga problem att skicka sperma lång.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 049
Senast: Piaff
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 942
Avel Jag skriver inte ofta på Buke men läser desto mer, på sistone har det blivit många trådar på avelsforumet eftersom att jag funderar på...
2
Svar
24
· Visningar
4 315
Avel Ja men då kör vi, avlidna avelshingstar 2011! Arabiskt fullblod Mascot ox - f.1989 Engelskt fullblod Sadler's Wells xx - f.1981...
Svar
17
· Visningar
2 728

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka