Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Här vill ja att vi visar upp och presenterar årets små islandshäst föl =)
vilka är föräldrarna?
en liten presentation
och så klart är det obligatoriskt med bild
Vi fick en 3/4 ett stoföl Mamma är Furda från Wagge och pappa är Frami från Häringe. Hon heter Díva från Slätten och hon lever upp till sitt namn. Hon tror verkligen hon är stört, bäst och vackrast i hela världen
Nu har årets första föl ÄNTLIGEN fötts, 15 dagar över tiden gick stoet. Det blev en liten hingst, han ser jättefin ut, rest med långa ben. Dock är benställningen fram inte helt rät än, men det brukar ordna till sig efter några dagar. Han har att brås på, så vi tror att han kan bli riktigt fin. Jag missade snopet nog fölningen med 20 minuter.
u. Frenja från Västergården, fyrgångare 8,28 tot, 8,42 rid.
e. Skorri frá Blönduósi, 8,41 rid, ELIT för avkommor.
Ja, visst är han ljuvlig! (Inte alls partisk..haha!)
Eftersom det verkar vara dåligt med fölningar än, så bjuder jag på några extra fölbilder på vår lille hingst.
För att inte spamma er, så kan ni kika på resten av bilderna här. Nu ska vi bara klura ut ett namn också..
Stoföl född idag 8/5.
E. Hörgull frá Stedja
U. Gletta från Marklanda
Den lilla är fux med bläs och strumpor, men vet inte hur högt de går än eftersom hon är så ljus, kan inte heller se om hon är något vit på magen (dvs. om hon är bukskäck) men jag tror nog att hon bara är fux med bläs och höga strumpor.
Juridik & Ekonomi
Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;)
Jag är i 30-års ålder och lever...
Trädgård & Växter Någon som har förslag på bra växtnäring till inomhus växter? Köpte en för något år sedan på Plantagen tror jag, men jag upplever till...