2002-or! Hur ser era ut, exteriört, hur höga etc..

Liselott76

Trådstartare
Nyfiken, min är 150 cm hög (hoppas han växer MYCKET mer) & ser lite "älgig" ut, halsen har inte direkt mycket muskler på ovansidan.. men dom kanske brukar vara fula den här tiden..? Har aldrig haft halvblod-unghäst förut, bara travisar & dom brukar vara skapligt fina hela uppväxtperioden tycker jag..

min arab, född 2002, är när jag mätte henne senast 145cm i manke. men det var säkert 2 mån jag mätte henne sist.
Hon har dock inte växt så där jättemkt under vintern iår.
min ser fortfarande väldigt fölig ut i typen.
Men hon har dock rätt fin kropp nu, den har utvecklats positivt. Lite mer massa och muskler skadar inte, men det kommer ju senare.

Min är ca 160 cm (161 cm bak) och har bara växt 1 cm sedan i höstas.
Han ser hyfsat fin ut i kroppen, så klart att de är tunna över bog och hals när de är så unga. De har ju olika växtperioder och ser olika "illa" ut beroende på hur kraftig tillväxten är. På min syns det verkligen att han är en "gänglig tonåring" som har en del växande kvar.

Jag har två 2002:or, en som jag fött upp själv e. Quite Easy hon är 1,61 och så har jag en som jag köpt e.Quantum (Quidam -Cor de la Bryere) och hon är 1,69 (!).

Näe, usch nu får jag ångest.. min önskan var att köpa en häst som skulle bli runt 1,65..hans mamma är ca 1,63 & pappa 1,67.. Känns om att det är risk för att han blir liten :cry:

Har inte hört något från ägaren på ett tag, men den vi fick 2003 ligger nog på 162-164 skulle jag tro. Halvblod efter Briar

har du gjort tattarmåttet?
enligt tattarmåttet ska min bli ca 158 cm

Japp..enligt det ska han bli drygt 1,65.. men det känns inte som att det stämmer. I och för sig är han satt på foderstat för "långsamväxande"..vill inte att han ska växa för fort, tror att dom blir hållbarare om dom växer långsamt, hoppas verkligen att han tänker växa mycket i sommar..

Jag har 2 02:or båda är e. Nactus och har stora morsor 175 (Walör)resp 179 cm (Bayard).

Hingsten var 150 cm innan betet 2003 (maj)
155 cm efter betet 2003 (november)
162 cm den 15/2 -2004 ( han har formligen exploderat när han kom på stall igen!)

Stoet var 147 cm fram och 159 cm ! över korset innan betet
159 cm fram och 168 cm över korset efter betet (oktober)
163 cm fram och 168 cm över korset den 15/2 2004

Stoet har varit fruktansvärt mycket överbyggd sedan hon var 3 månader (hon var jätte snygg som fölunge) och som mest har det skiljt 14 cm!! Hon ser precis ut som en hare - Korta framben, långa bakben och långa öron!! Undrar om hon någonsin kommer att se ut som en "normal" häst. :o

Hingsten däremot har alltid växt ganska jämnt och det har aldrig skiljt mer än ca 3 cm på kors o manke. Dessutom är han en riktig snygging :love: och min stora sorg :cry: är att jag måste sälja honom eftersom jag helt håller på med avel och vill ha ston istället.

Lill / Stall Nöbbeled

Då ligger min ca 10 cm under, men eftersom dina hästar har så stora mammor kanske det inte är så konstigt, tänker dina bli 175 cm så kanske det inte är helt omöjligt att min blir 165 :) hoppas jag..

Vår -02:a är ca 156 cm nu och är skapligt jämn.
Hennes mamma var 156 cm när hon var exakt två år och blev sedan 163-164 cm. Så avkomman borde ju blir lite större än sin mor gissar jag.

Min dam är född 28/5-2002 och är nu drygt 1,60 hög (skulle gissa på 1,62cm). Jämn och fin i kroppen. Rund och go. Något högre bak. Drygt 600kg tung :D (shire) Hon slutar nog på ca 1,76m över havet tror jag...

Liknande trådar

Trädgård & Växter Då jag vet att det finns flera trädgårdsintresserade här på Buke, tänkte jag att ni kanske har några tips på hur man räddar Kråkslottets...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 410
Senast: Hyacinth
·
N
Avel Hej, hur ser era unghästar ut exteriört av årgång 2001? Min är fulare än någonsin, har vuxit tre cm på knappt två månader, allmänt...
Svar
15
· Visningar
1 031

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka