2 små gossar som nu båda kan dra vagn

a_c72

Trådstartare
Mina shettis hingstar kan nog inte räknas som inkörningsprojekt länge till..
"Mini" alltså Joystick Diablo född -07 är körd sen 21 januari i år.
Hans polare som då kom den 14 april i år är Pegasus född -06
Han gick med vagn första gången i onsdags.

Nu till mina funderingar. Mini är då inga betänkligheter med. Han ska skrittas mycket och inte vara igång mer än 20 minuter ca 3 dagar i veckan.

Men hur tänker man med en 3 åring?
Givetvis ska vi ut och skritta mest. Hur "fort" går man fram sen? Han har ju växt mera klart i allfall..Han har dock sämre grundkondition och de muskler han har är från de brottningsmatcher och annat gossarna har för sig i hagen.

Om det nu har någon betydelse så är begge gossarna hingstar än så länge
Anna-Carin

Sv: 2 små gossar som nu båda kan dra vagn

Mina treåringar går i skritt och trav framför vagn 2-3 gånger i veckan, 25-45 min åt gången.

Tack
De va väl något sånt jag funderade på. Kanske inte nu första veckan men framöver..
Så får jag väl se hur herrn ser ut i kroppen i mitten av september OM vi trots allt ska avvakta med kastreringen några månader och visa på Kanelbulle utställningen i Sikeå 3 oktober..

Anna-Carin

Grattis.
Va kul att pegasus har kommit i vagn. Och det är väl lika bra att spara killarnas kastration till efter utställningen. Ett par veckor hit eller dit gör ju ingen skilnad i det långa loppet.
Men då kommer ju följdfrågan. Vad gör du om någon av killarna får jättebra poäng? Kastrera eller låtabli? ;) Fast det är kanske angenäma bekymmer.

Mina killar ska då få lämna kulorna till vet så fort dom kommer från hingstbetet! :p

Maria

Ja du Maria..
Kulorna SKA väck här också.. så de lutar nog åt att jag INTE ska visa i allafall.. Bara för att slippa ev angenäma bekymmer..
De är då guldgossar båda två.. Ja förutom då Pegasus knäckte 3 stolpar i hagen när de vräkte ner sist..
De va nämligen ett väldigt äckligt GRÖNT monster som äter shettisar som kom in i hagen och rörde sig mot honom...
Ja 3 minuter senare insåg han ju att det var Joystick hans polare och inget monster.. 1 dryg timme senare gick jag och Stefan in från hagen DYNGSURA ...

Anna-Carin

Liknande trådar

Körning Jag är anmäld med mina små "troll" Joystick Diablo -07 och Pegasus född -06 Shetlandsponnyer Vem mer kommer?? Ps förutom att...
Svar
5
· Visningar
1 325
Senast: Emmah.S
·
Körning Ja nu är vi på väg.. I onsdags tömkörde vi paret första gången;) Uppvärmning i stallet Rolf och Pegasus Inte alltid så...
Svar
18
· Visningar
2 168
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
11 726
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar