2 dygn på sjukhus

LitenIsa

Trådstartare
Jaha då var man hemma efter 2 dygn på sjukhuset med Saga 3 mån.

Var i onsdags på VC med Saga då hon var så förkyld och hostig. Trodde vi skulle få lite slemlösande att hämta ut på apoteket och sedan få åka hem, men vi blev inskickade till barnakuten som sedan la in oss då Saga snabbt blev riktigt risig och knappt kunde andas. De misstänkte RS men provet var negativt. Hon har nu andats adrenalin var 3:e timma i två dygn. Lilla skruttan har knappt orkat äta heller så hon har börjat gå ner i vikt, de började prata sondmatning men vi fick tillåtelse att åka hem idag och försöka med amingen hemma i lugn och ro och sedan väga henne imorrn igen och hoppas hon har vänt och börjat gå upp i vikt igen.

Storasyster Elivia har öroninflammationer hela tiden, ska nu lillasyster bli ett luftrörsbarn?:crazy:, typiskt;).

Så håll nu tummarna för Saga imorrn att hon har börjat gå i upp i vikt för sondmatning vill jag helst slippa:(.

Sv: 2 dygn på sjukhus

usch era stackare!!!fy vad jobbigt!!!lider verkligen med er!!!:crazy:

håller tummarna stenhårt!!!:laugh:

Kanon:D. Nu går det säkert vägen imorrn.

Just nu sover hon iallafall. hoppas hon slipper allt för många hostattacker under nattens gång.

De har kollar kikhosta hoppas jag? Det går visst en epidemi nu, även om många är vaccinerade så drabbas de ändå och smittar vidare. Det är jobbigt när de små är sjuka, vi har tack och lov och peppar peppar sluppit vara på sjukhus över natten någon gång än.

nej det tror jag inte dem har gjort. Hur kollar de det? De tog en snabbsänka i onsdags (som var för hög) och sen RS provet i näsan.

Natten har varit tuff. Mycket hosta och rossel i bröstet. Är i valet och kvalet om jag ska ringa in och prata med dem. Men vill ju samtidigt inte verka som en hysterisk mamma:crazy:. Ska till VC vid 11 och väga henne. Väntar nog och hör vad dem tycker först.

Vad tusan. Nu när jag börjar läsa om kikhosta så låter det ju nästan som Saga... Seg förkylning som övergår i jobbig hosta. Nu blev jag nog en sån där töntig och orolig mamma ändå;). Eftersom hon bara är lite drygt tre mån har hon ju bara fått 1 spruta och då är man tydligen inte skyddad, måste få två sprutor först. Hon har inte haft någon direkt feber heller ju.

Men vad tusan skulle hon fått kikhosta ifrån:confused:.

Om jag fattade det rätt så är kikhosta rätt smittsamt, ring och prata med dem på barnakuten, bättre en orolig mamma än ett jättesjukt barn! De är ju där för att lugn oss oroliga mammor och pappor! :D

Liknande trådar

Övr. Hund Just nu känns det som om jag bara har lust och ge upp och inte kämpa något mer. Börja i måndags med att jag åkte hem till pappa för...
Svar
2
· Visningar
1 002
Senast: eviliny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka