2 Bir + 2 Hp :d

giowanna

Trådstartare
Woooohooo!!

Arne, jag och sambon var på utställning både lördagen och söndagen.

Här kommer resultaten: Lördag: BIR, och HP, bara bra kritik:D
Var med att tävla om BIS:et, men Ni vet, de små raserna har sällan ngn chans.... :smirk:

Söndag: Arne var ganska trött på det, men fick BIR, och HP. Endast bra kritik på den dagen också :)

Man kan ju tillägga att han var den enda dvärgpinschern på båda utställningarna... :angel: Han var i alla fall jätteduktig! :love:

Kommer med bilder på honom och rosetterna senare. :p

Sv: 2 Bir + 2 Hp :d

Precis en sådan hund vill jag ha... En liten rackare som man kan ställa och som typ alltid blir BIR :p Har länge letat efter en sådan ras *hi hi*

Vad kul att det gick bra för er. Man blir lite extra glad när de är duktiga och man får roseter. Var ni inte med i gruppen före BIS:et eller hade de inte någon grupp ?.
Mammas korthårs collie brukar det också gå bra för, är i regel den enda korthåret som är på hund utställningen. Men långhåren är lite vanligare.

Han är ju 6 månader,och valp, så jag tror inte han skulle va med i BIG-finalen... :confused: De kallade på dem som saknades, och jag var inte en av dem... :D

I BIS-finalen verkar det tyvärr bara va de större ståtliga raserna som går vidare.... Domaren tittade inte ens på bakre delen av raden (där de mindre hundarna stod) De skulle haft dem i nummerordning, inte storleksordning, så hade det kanske blivit mer rättvist? ;)

Jo, tycker ofta det är "pälsraser" som vinner BIS.....men inte alltid iofs.
Men att få så många priser ändå vid 6 månader är ju bra!

Lånar:

Grattis. Men jag vill säga en sak till er som säger *han var ensam i rasen*. Det har ju ingen betydelse. För hunden får det den är värd. Tycker domaren att den är värd ett hp, ck eller cert. Ja, då får den det. Hade den inte varit värd det, så hade domaren hållt inne med dessa.
Men visst är det svårare om man är fler. Men man är väl värd det man får oavsett tycker jag.
Var glada för era framgångar :-))

Men det är svårt att förklara för de som inte vet hur en utställning går till. För då får man ofta höra *jasså, du svar själv, då förstår jag att det gick bra*

Hejja martha som nu blívit utställningsfreak :-)))

Tack alla :bow: :bow:

Ni får inte missförstå mig, vi är JÄTTEstolta!! :banana:

MEN; jag tror inte det skulle gått lika bra om det varit fler tävlande med. :crazy: Arnes stora problem är att han är väldigt reserverad för främlingar, i detta fall; domaren... :angel:

Han vill inte bli rörd av domaren, vilket är ett måste. Men vi har tränat honom, och i helgen stod han stilla i säkert 20 sekunder när domaren tog på honom!! :D Det är ett stort framsteg för honom!

Någon som ska till Anklam på söndag? Funderar på att sticka dit...

*My har oxå blivit utställningstokig :p *

Här kommer bilder från en annan utställning, och en annan;

I Borås:
my_arne_iringen_sidan_boras05.jpg

Arne i solen:
a_arne_snygging_fram_6man.jpg

De är äldre, men bättre än inga alls. Kommer på rosett+Arne senare:D

WOW!! :love:

Vilken ståtlig kille, fattar verkligen att han fick BIR och HP...
Du får akta dig så att jag inte kommer och tar honom :D

Har ställt ut två gånger i år (första gången på en liten inoff....vi var också ensamma i den klassen men fick BIR och HP - gissa om rosetterna pryder väggen :D ). Blev också utställningstagen....vi satsar på nästa sommar igen - ska träna hela vintern!

Arne, Arne, han är jättebra. Han är jättebra, han är ooootroligt bra.. trallala
Så sjung de i Kurt Olssonserien för många år sedan :-)))

Den låten måste jag hitta!!! Vet nån här vart man kan hitta den?

Tack för allt beröm, och kommentarer :D :bow:

Liknande trådar

Utrustning Jag köpte en ny häst i slutet av augusti. Det är en väldigt grön 6-åring som saknade allt vad muskler heter. Han är glad och positiv på...
2
Svar
27
· Visningar
4 345
Senast: Sofie_B
·
Småbarn Jag och sambon vet snart inte vad vi ska ta oss till. 2-åringen mår inte bra, men vad fasen är det som är fel!? Han har alltid vart...
2 3
Svar
55
· Visningar
13 933
Senast: MiaS
·
O
Övr. Hund Ställde ut på en inoff i dag (första ggn vi ställer inoff) Ställt på oficiell innan, så jag tog detta som träning, var inga fler...
Svar
2
· Visningar
912
Senast: jappisen
·
A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
12 733

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka