2.50 i takhöjd?Ventilation ?

finapina

Trådstartare
Vad säger ni om 2.50 m i takhöjd för d- ponnys ? Litet stall, just under 50 kvm. Hur har ni löst ventilationen i små stall? Byggnaden är befintlig, ca 5 år.Loft ovanpå.
 
Vad säger ni om 2.50 m i takhöjd för d- ponnys ? Litet stall, just under 50 kvm. Hur har ni löst ventilationen i små stall? Byggnaden är befintlig, ca 5 år.Loft ovanpå.

Takhöjden är helt OK för D-ponnyer tycker jag.
Ventilationen: beror på luftvolym och antal djur. Hålla fönster öppna kan vara ett alternativ om det inte finns ventilationstrummor.
 

Liknande trådar

Anläggning Ska ta över familjens gård och allt sköttes tyvärr inte helt rätt vid bygge av stallet så ska ordna upp detta nu. Det som blivit avslag...
Svar
13
· Visningar
1 142
Senast: a1agnlju
·
Hemmet Vårt hus är litet - VÄLDIGT litet. För det mesta är jag fullt nöjd. Mindre utrymme att städa :D ! Men drömmen har väckts om att lägga...
2
Svar
21
· Visningar
1 705
Senast: bettysmatte
·
  • Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
18 839
Senast: MML
·
Foder & Strö Är intresserad av hur ni gör med era ponnysar som inte går på 24 t-bete. Jag har mina på gräs ca 1 t om dagen, utöver detta får de hö; 3...
2
Svar
31
· Visningar
3 019

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp