1920s klänningar

Kaki

Trådstartare
Vi har fått en inbjudan till nyårsfirande! Temat är 1920-talet och dom tipsade om att se The Great Gatsby för inspiration. Den har jag sett :love:

Men...

Då jag är rätt kass på stilar så undrar jag vart jag kan köpa dessa vackra kreationer till en rimlig peng? Max 800-1000kr. Då jag bor mittemellan allt så kan ni bara tipsa om näthandel eller hm, lindex och dylikt.

Gärna bilder och länkar till klänningar som har rätt stil!

Jag vill glänsa :D

http://nelly.com/se/kläder-för-kvin...y-one-1115/chiffon-wrap-back-dress-123251-74/

123251-0074_1

Den här klänningen ser väl rätt ut i ryggen?. Men den är alldeles för kort?

Sök på "flapper" för inspiration - då hittar du både stylingtips och en och annan webbshop. Det går även med kombinationer som flapperdress...

Flapper var de unga kvinnor som på 1920-talet slängde korsetterna, klippte av sig håret, kapade klänningarna (korta klänningar - även med våra mått) och dansade charlston och lyssnade till jazz

Sök på "flapper" för inspiration - då hittar du både stylingtips och en och annan webbshop. Det går även med kombinationer som flapperdress...

Flapper var de unga kvinnor som på 1920-talet slängde korsetterna, klippte av sig håret, kapade klänningarna (korta klänningar - även med våra mått) och dansade charlston och lyssnade till jazz
Tack för tipsen!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• 🎄Jul 2024🎄
  • Sånger som du hatar
  • Vad gör vi? Del CCIV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka