- Svar: 39
- Visningar: 6 043
Denna dag för 15 år sedan lade jag upp mina första webb-sidor på internet. Detta skedde alltså 14 maj 1996.
Jag försöker ofta ägna denna dag till att se tillbaka lite på det som varit men även blicka framåt.
Jag kommer skapa ytterligare några trådar runt detta inte bara i dag utan troligen också vid lämpliga tillfällen senare i år.
Jag tyckte inte jag var speciellt snabb med att börja använda internet, men nu finns det säkert en och annan här inne som inte ens var född när jag satte igång
Men det finns också många som varit med på den här "resan" rätt länge. En del har haft olika användarnamn och användarkonton under tiden. Andra har behållit sina konton väldigt länge.
Under hela 1996 är jag ganska säker på att det inte fanns några användarkonton alls, de kom någon gång under 1997 när sidan också fick namnet stallet.com
Under 2001 bytte sidan namn till Bukefalos.com samtidigt skedde ett av flera byten av bakomliggande "plattform".
Vid detta tillfälle "nollställdes" registreringsdatumet för användarna, vilket gör att ingen har ett äldre registreringsdatum än 2001-07-01, även om i princip alla av dessa var aktiva innan dess.
Alla användare här är viktiga och jag är glad att ni finns här, utan er vore denna sida rejält tråkig, men jag vill ändå försöka lyfta fram dessa (217) användare som i de flesta fall varit aktiva här i mer än 10 år.
http://www.bukefalos.com/f/memberlist.php?order=ASC&sort=joindate&pp=100
1997 hade jag en mycket enkel diskussionssida som jag kallade Öppet forum. Nedan klistrar jag nu in samtliga inlägg som skrevs för 14 år sedan den 14 maj. (Aktiviteten var något lägre då.)
Här kommer en länk till archive.org där man kan se hur webbsidor såg ut förr i tiden, denna länk är en samlingssida över de äldsta diskussionerna när Bukefalos fortfarande hette stallet.com:
http://classic-web.archive.org/web/19990418104339/www.stallet.com/prat/diskussion/index.htm
Jag försöker ofta ägna denna dag till att se tillbaka lite på det som varit men även blicka framåt.
Jag kommer skapa ytterligare några trådar runt detta inte bara i dag utan troligen också vid lämpliga tillfällen senare i år.
Jag tyckte inte jag var speciellt snabb med att börja använda internet, men nu finns det säkert en och annan här inne som inte ens var född när jag satte igång
Men det finns också många som varit med på den här "resan" rätt länge. En del har haft olika användarnamn och användarkonton under tiden. Andra har behållit sina konton väldigt länge.
Under hela 1996 är jag ganska säker på att det inte fanns några användarkonton alls, de kom någon gång under 1997 när sidan också fick namnet stallet.com
Under 2001 bytte sidan namn till Bukefalos.com samtidigt skedde ett av flera byten av bakomliggande "plattform".
Vid detta tillfälle "nollställdes" registreringsdatumet för användarna, vilket gör att ingen har ett äldre registreringsdatum än 2001-07-01, även om i princip alla av dessa var aktiva innan dess.
Alla användare här är viktiga och jag är glad att ni finns här, utan er vore denna sida rejält tråkig, men jag vill ändå försöka lyfta fram dessa (217) användare som i de flesta fall varit aktiva här i mer än 10 år.
http://www.bukefalos.com/f/memberlist.php?order=ASC&sort=joindate&pp=100
1997 hade jag en mycket enkel diskussionssida som jag kallade Öppet forum. Nedan klistrar jag nu in samtliga inlägg som skrevs för 14 år sedan den 14 maj. (Aktiviteten var något lägre då.)
Anna (05/14/97)
Lizette! Varför skulle det vara bättre med helskodda ridbyxor när man rider mycket????
Lizette (05/14/97)
Anna Jag tycker att det är betydligt skönare med helskodda byxor när man kanske rider nåra hästar per dag! När jag inte har helskodda så har jag lättare för att få problem på insidan av låren. De nya bomullsbyxorna känns inte heller så`svettiga`som gammla sortens ridbyxor gjorde även helskodda! Men visst kan det vara skönt att dra på sig ett par oskodda en varm och skön sommardag. Men som sagt så föredrar jag helskodda!
Lizette (05/14/97)
Prova Roping.Det är sköna byxor! Själv har jag två par,vita och beigea,båda helskodda. Lycka till!
Åsa (05/14/97)
Hejsan! Den 24 mej ska jag på min första tävling i hppning. Nå´n som kan ge mig lite råd??
Gunnar (05/14/97)
Åsa, det här kanske du redan gjort. Men kan vara bra för andra att veta kanske. I Ridklubben 4 Ben försöker vi få så många som möjligt att gå kurs hos oss och ta Grönt kort, där får man veta vad man bör tänka på vid tävling, sedan anordnar vi träningar under tävlinglika förhållanden och blåbärstävlingar som är tävlingar där man som nybörjare för information om hur allt går till samtidigt som man kan vinna rosetter. I övrigt kan du på andra sätt förbereda dig väl, så du slipper stressa och kanske blir mindre nervös, om du kan få med dig någon som tävlat förr till tävlingen eller som du gjort här ställa frågor innan är säkert bra. Ni andra kom med fler tips.
Lisa (05/14/97)
Åsa: Var bara lugn, och tänk inte på att det är tävling. Om det går dåligt får du inte ´bli besviken. Var noga med att gå banan noga och planera hur du skall rida! Tänk på att inte rida fram för länge eller hoppa för mycket på framridningen. Lycka till!!!
Kicki (05/14/97)
Fråga: HJÄLP: hästen jag har lånat har tappat skon på vänster fram. Hovslagaren kan inte komma förrän på tisdag. Kan jag överhuvudtaget rida i helgen?
Ansa (05/14/97)
Kicki! Har du ingen att fråga i stallet om såna saker?? Om du inte vet något om hästar och ÄNNU MINDRE om en häst du lånat så behöver du hjälp av människor med mer erfarenhet.
Här kommer en länk till archive.org där man kan se hur webbsidor såg ut förr i tiden, denna länk är en samlingssida över de äldsta diskussionerna när Bukefalos fortfarande hette stallet.com:
http://classic-web.archive.org/web/19990418104339/www.stallet.com/prat/diskussion/index.htm