12v vaccin

Ainon

Trådstartare
Min hund blir 12v den 23/10.

När ska jag tidigast resp senast ta honom till veterinären för 12v sprutan?

Sv: 12v vaccin

Min hund blir 12v den 23/10.

När ska jag tidigast resp senast ta honom till veterinären för 12v sprutan?

Tidigast vet jag inte, men min veterinär sa att valpen inte bör vara äldre än 15v iaf :)

Men ( fnissar ) jag vet inte om det heter 12 veckors sprutan för intet men annars är väl tanken att man ger sprutan när valpen är 12 veckor ...

Tidigare än 12 veckor ? Varför ska man göra det ?

Men oftast så kanske man inte kan åka till veterinären exakt på dagen och klockslaget när valpen är 12v ;)

Tänkte vad det finns för tidsmarginal åt båda hållen.

Liten 82: Tack för svaret!

Du bör inte vaccinera förrän valpen är 12 veckor. Anledningen är att den då utvecklat sitt immunförsvar tillräckligt för att kunna ge ett svar på vaccinationen.
Nästa vacc ges vid ett års ålder.

Jo men valpen är ju 12 veckor hela veckan ut tills den bli 13 veckor, det ska ju mycket till om man inte kan någon gång den veckan..

Men Peter har ju givit den tidigaste veckan och Liten82 givit den senaste veckan.

Liknande trådar

Hundhälsa Hunden blir 1 år i mitten av juni, alltså 11 mån nu. Senaste vaccinationen var 12v sprutan. Vi ska iväg på en hel del hundjippon i...
Svar
2
· Visningar
490
Senast: movi
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 906
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 160
Senast: AraSlei
·
Hundhälsa Någon som har erfarenhet av hund som har fått butorfanol? Min 13-åriga whippet fick butorfanol för ultraljud av livmodern. Inför och...
Svar
7
· Visningar
688

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka