TackSnygg modell på henne! Håller tummarna för att det går bra på kliniken imorgon.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
TackSnygg modell på henne! Håller tummarna för att det går bra på kliniken imorgon.
Men! Vad tråkigt att höra. Skönt att det har vänt, håller tummarna för att det fortsätter åt det hållet.Vi har haft mycket strul, tror inte att jag skrivit om det men Murre blev mer eller mindre utdömd en vända. Bytte veterinär och sen har vi fått lite mer ordning på allt steg för steg. Hela hösten och vintern har gått till rehab-träning.
Nu i vår har vi precis hittat en tränare som vi tycker om och förhoppningsvis kan hjälpa oss bli ännu friskare.
Visa bifogad fil 13416
Han ger fortfarande en fantastisk känsla och är otroligt lättriden när han visar den sidan. Han är också väldigt reaktiv på ungefär allting så vi försöker varva med miljöträning för att få en tryggare häst.
Målet för i vår är att få ett helt ok från veterinären att fortsätta samt att hästen ska gå att lasta. Målet för mig är ett utökat b-kort så jag får köra med båda bilarna.
Du har ju redan fått reda på av välrenommerat folk att din hantering av honom är felet. Att du inte har full koll på honom utan låter honom göra saker som orsakar andra problem. Hoppas verkligen för Murres skull att du tar till dig det du fått dig tillsagt.@Hellez1 Murre har "tyvärr" alltid varit likadan, blir lätt spöken när han inte är helt igång. Ska dubbelkolla det där med magnesium ändå, det skadar ju inte
En kväll här om dagen fick han panik tre gånger på väg in från hagen. En sträcka på sig typ 30 meter. Alltså skygga-kasta sig och nästan döda shettisen som gick bakom
@tolksele jag hoppas det inte hänt Murre något
Här har vi haft semester...
Hur har det gått @MattiZ ? Jag hade nog tömkört/longerat någon dag efter för att kolla hur det såg ut i rörelse och sen tagit det därifrån. Läskigt när det blir problem i lastning, det är så stora krafter och går så snabbt när de blir rädda.
Hur har det gått för alla i tråden? Och vad har ni för planer och mål under hösten?
Vi har haft aktiv vila den här sommaren. Trots torkan så blev hästen tjock och har fortfarande en del att ta av innan vi är tillbaka på målvikten. Red första träningen för terminen förra veckan och det var kul att vara igång igen och han kändes pigg och fräsch.
Pålle har fått sommarjobba lite och ha ponnyridning med mina barn som äntligen vågat sig upp. Han går superförsiktigt och tar sin uppgift på stort allvar