Någon som vet om jag måste lösa licens för att vara med på kvaliten?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
4 veckor tog det, sen satt jag upp igen!
Har en fraktur i foten som håller på att läka, läkaren sa 2-3 månader läketid men eftersom jag redan går på foten så ville jag upp i sadeln...
Rid ut mycket, tanken ska vara framåt framåt. Nu kanske du inte vågar göra det riktigt med tanke på foten men annars så. Vet inte hur du tänker om spö men det kan vara en bra sak att använda sig av. Inte slå utan man ger framåt drivande hjälp och ger det ingen reaktion kan man dutta lite/vifta lite för att få en reaktion. Vid reaktion beröm massorAnnars ta hjälp av tränare, kanske inte behövs jätte många lektioner men några för att få tips hur du ska göra.
Kan ju vara att hon bli seg av en annan orsak, min förra häst vart otroligt seg och loj vid pälsfällning om han inte fick b-vitamin tex. Driver du på samma sätt från ryggen som från marken? Är det att hon inte förstår vad du vill?
Ja nu vart det massa spånande här:P
Måste även säga att hon har en otroligt fin färg och härlig uppsyn!![]()
@sofiaspel Min har varit lite lika dan, jag har försökt rida med stilla skänklar (bara vilar i stigbygeln, inte sluter om) och sen snabb skänkel/förstärkning av spö.
Beröm om han går fram.
För oss har det blivit bättre med mer balans/styrka/kondis men är fortfarande inte massa eget driv direkt..
Kan du ha någon som driver för marken? Tänker om hon inte riktigt fattat så kanske det hjälper? Får du någon reaktion (alltså fattar hästen) eller bara för liten reaktion/för kort stund?
Vet inte om jag har så mycket mer att komma med direkt @sofiaspel , jag har mest fortsatt att driva uppsuttet men försökt med stilla skänklar där emellan.
Rider ut med sällskap när jag kan, då går det också bättre
Kanske inte lätt om du är skadad men hade nog ridit ut om det kändes roligt, eller struntar att rida om det känns jättetråkigt allmänt. Min häst är i alla fall bra på att läsa mina känslor/energier..
@sofiaspel vad fin hon äreftersom du redan provat att rida med spö och sporrar så får man väl anta att det bara är en seg period hon har, blir säkert piggare när det blir svalare framåt hösten
Min är också lite seg just nu, har tidigare varit jättekänslig för skänkeln så har därför inte ridit med spö men nu är han inte alls känslig för skänkeln så har tänkt rida med spö och förstärka skänkeln lite. Märkte att han blev mycket slöare när han gick ute om nätterna.
Lite nya bilder på min:
![]()
Häftigt @MattiZ , vad roligt!Kommer säkert bli toppen!
Grattis @MattiZ, du får hälsa till min vän Alice som du kommer bli klasskompis med. ;-)
@manhattan_2006 Fin kille!
Min skrutt går fortfarande på betet och äter upp sig, han har 5 veckor kvar på vilan. Fick denna från min stallkompis häromdagen;
![]()
Han tackar och bockar!Haha häftigt, det ska jag göra! ;D Och bara så du vet, så är din skrutt alldeles förtjusande snygg!![]()