Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ajdå hoppas det gick bra!Idag åkte jag i backen för första gången, bushäst![]()
Ajdå hoppas det gick bra!
Vad tränar ni med era nu? Jag har börjat ta tag i galoppfattningarna och att han ska öka-minska lite. Själv fortsätter jag träna på att sitta ner och det går sakta framåt. Sitter bara ner 20 m x 5 per pass för att stackaren inte ska gå av så som jag skumpar
Bilder från förra veckan.
Och en soligare bild från idag
Nu ska vi traska i skogen 2 dagar sedan ska han få vila nästan 2 v. Dels tror jag han växer igen, sen har jag börjat sätta mer press på honom sista veckorna så tror att det passar med en liten vila nu.
Han hade tränset på sig under grimman ditkollade noga innan om det fanns något att fastna i men kunde inte se något och allt gick superbra!
Jag undrar vart @Springsteen och Storm har tagit vägen?![]()
Väldigt tråkigt att du inte mår bra, men Storm är nog nöjd ändå. Håller tummarna för att det blir bättre snart!Vi finns fortfarande, men jag är tyvärr för sjuk för att kunna rida Storm just nu! Men förhoppningvis så kommer det att gå, annars så måste jag nog låna ut henne.
Väldigt tråkigt att du inte mår bra, men Storm är nog nöjd ändå. Håller tummarna för att det blir bättre snart!Och annars är det nog inte svårt att hitta någon som vill låna henne heller
![]()
Vilken snygging - lik vår fina tjejÄntligen är det vår och jag hoppas att vi ska komma igång med ridningen ordentligt!
![]()
![]()
@pews1972 Ja dom hade likheter, vad fin
Kl
Hur tänker ni med belastning av era nyblivna 4 åringar? Zimba är ju inte super igång. Har ju blivit riden i ridhuset alla gångarter i ungefär 30 min pass och lite lugna uteritter på typ 45min-1 timme i mest skritt. På torsdag undrade en vän om jag ville följa med henne och hennes häst ut på tur. Rundan vi skulle rida tar ungefär 1.5 timme om jag minns rätt och då är det mest skritt (skog) och lite trav (grusväg). Tror ni det blir för tufft för honom eller är jag hönsmamma nu? Tänkte jag kunde gå bredvid om jag märker att han blir trött.
@pews1972 Ja dom hade likheter, vad fin
Kl
Hur tänker ni med belastning av era nyblivna 4 åringar? Zimba är ju inte super igång. Har ju blivit riden i ridhuset alla gångarter i ungefär 30 min pass och lite lugna uteritter på typ 45min-1 timme i mest skritt. På torsdag undrade en vän om jag ville följa med henne och hennes häst ut på tur. Rundan vi skulle rida tar ungefär 1.5 timme om jag minns rätt och då är det mest skritt (skog) och lite trav (grusväg). Tror ni det blir för tufft för honom eller är jag hönsmamma nu? Tänkte jag kunde gå bredvid om jag märker att han blir trött.