Mabuse
Trådstartare
Hmm.. alltså personalen kan ju just berätta för dig var ersättningsbuss går ifrån om du ska med en sådan. De som kollar biljetterna eller står vid dörren när tåget ankommer och avgår brukar gå utmärkt att fråga. Om du frågar när de kommer igenom tåget brukar de dessutom kunna kolla upp info redan innan du är i Lund, t ex vilken perrong anslutande tåg går ifrån eller liknande.
Men förstår självklart syftet med tråden men tyckte bara du gick lite väl mycket i försvar i det inlägget jag citerat nu.
Jag har sprungit runt på stationer i jakt på rätt busshållplats lite för ofta för att inte vilja kolla på förhand när jag har kort om tid för ett byte på ett ställe jag aldrig varit förut. Helst vill jag ju hinna med mitt planerade tåg, och den info jag fått här, att Köpenhamnstågen är så opålitliga att man bör ta ett tåg tidigare för att hinna, och att det är samma problem mellan Lund och Hässleholm, så att man egentligen bör ta ett tåg tidigare även där - den infon hade ju inte varit mycket till hjälp om jag fått den av personalen på ordinarie tåg. De hade säkert sagt till mig att jag kommer missa min anslutning för att mitt köpenhamnståg är försenat när jag väl satt på det försenade tåget, men det är ju så dags då.
Hade jag vetat att man behöver ta 30-60 minuter marginal i varje byte när man åker tåg i Sydsverige, så hade jag köpt flygbiljett istället. Men nu är det som det är. Med tre byten, som min resa har, så innebär det att jag skulle ha behövt tre timmar extra under resan för att hinna, då blir ju hela resan bortåt tio timmar, då är det inte värt det att åka tåg.
Men då vet jag till nästa gång - om resan innebär att man ska byta tåg, så kan man lika gärna flyga på en gång, för man bör räkna en timme till varje byte.