Sv: 10rna del 5
Vad underbart! Så roligt!
Tänk att våra "bebisar" har blivit så stora!
Var ett tag sen jag uppdaterade nu,men korven kom iallafall iväg på lite igångsättning förra fredagen som planerat,så han har varit där en vecka i dag. Vårat sista ridpass var KATASTROF,så kändes sådär att lämna iväg honom...
Han har dessutom inte lastas sen i September,så det tog en jäkla tid...
Höll säkert på i 40 minuter,han ville bara INTE gå in!!!
Transporten kändes väldigt smal,så antagligen så beror det på det. Jag sålde ju min XL,så nu när man har en normal storlek så kändes det verkligen trångt... Så det måste vi verkligen träna på sen. Väl inne så står han som ett ljus och äter,även fast vi står still så det är jätteskönt iallafall!
Tyvär så kan vi nog med säkerhet säga att han HAR sadeltvång....
Ni som varit med från början vet ju hur jag funderat på detta,och fick ett sms av tjejen han är hos nu att även hon tror det,och hon har mängder av erfarenhet av massvis av hästar. Fick det liksom lite bekräftat då även hon misstänker det,så det vart lite tråkigt.
Kämpade ju som tusan med det på förra hästen,känns inget kul alls att man drabbas en gång till.
Han har fått gå promenad första och andra dagen,tredje dagen så solade han av henne så det sjöng om det,så det vart att träna uppsittning. Sen har han haft en vilodag,sen promenad ut i skogen,uppsittning från stubbe,och skritt hem,vilket har gått superbra.
Får se hur det går i fortsättningen nu,men tanken är iallafall att han är där i tre veckor till,sen får man ju se hur långt dom kommit,bättre att bygga en bra grund än att stressa på något. Ska även försöka få tag på en ELT-gjord också,hoppas symptomerna på sadeltvången ger med sig.
Har inget speciellt planerat sen mer än att hålla igång han ett tag här hemma,plus att det blir grönbete nästan direkt när han kommer hem,men nog ska han få jobba lite några veckor endå innan han får helvila igen,även för min skull så jag kommer igång någon gång! Lite svårt att ta sig tid med en liten bebis hemma,men nu när han faktist kommer vara igång så ska jag väll se till att börja få in lite rutiner igen. Har som mål att han ska ridas i alla gångarter ute i skogen,samt att han får en trevlig frammåtbjudning innan han får helvila igen,då vi saknat den lite. Och lastträning förstås!
För övrigt så fattar jag inte hur det ska hinna bli ordentligt grönt på bara fyra veckor... Är fortfarande minus på nätterna,och i går kom det lite snö... Längtar dock ihjäl mig efter sommaren!