1 stoägare, 1 språngägare, 1 uppfödare

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Nina01
  • Startdatum Startdatum
N

Nina01

Vid registrering av föl

Har snurrat till det lite och tar gärna tips om någon vet hur jag ska bära mig åt.

Alla inom familjen: En person är stoägare, en person är registrerad som språngägare men vid registreringen vill vi skriva in en tredje som uppfödare. Vid registrering av fölet förstår jag alternativen som följande:
- stoägare
- språngägare (som REDAN registrerad hos ASVH)
- ok från stoägare att överlåta uppfödarskapet till språngägare

men hur gör jag om jag vill ha en 3e person som uppfödare?

Sv: 1 stoägare, 1 språngägare, 1 uppfödare

Jag är ganska säker på att ni bara kan skriva ett papper, att Person 3 ska stå som uppfödare och sedan skriver person 1 och 2 under.

Jag har stått som uppfödare på ett föl där en annan person stod som stoägare, språngägare och ägare till fölet.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 641
Hästmänniskan Vet inte var jag ska börja, tycker allt börjar gå mig över huvudet just nu.... Ska ta saken i så korta drag som möjligt bara så ni...
Svar
13
· Visningar
2 004
Senast: Liten
·
Avel Jag söker lite hjälp angående registrering och hur detta kommer funka. Det är så att jag tänker ta en, idag, icke godkännd hingst på...
Svar
1
· Visningar
990
Senast: Görel
·
P
Ekonomi & Juridik Hej. För två år sedan gav jag bort mitt varmblods sto till en kvinna och en man eller jag lämnade henne på foder för ett år. Kvinnan...
Svar
15
· Visningar
2 196
Senast: Grena83
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka