Hehe.. Bästa tråden någonsin!My darling captain Mark kom ju aldrig hem från Kabul och byggde den åt mig. Jag behöver ju pengarna så jag kan lösa ut hans container. Missunnar du mig min love garden???
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hehe.. Bästa tråden någonsin!My darling captain Mark kom ju aldrig hem från Kabul och byggde den åt mig. Jag behöver ju pengarna så jag kan lösa ut hans container. Missunnar du mig min love garden???
http://www.bukefalos.com/threads/romance-scam.1155620/Hehe.. Bästa tråden någonsin!
Blir det popcorn NUhttp://www.bukefalos.com/threads/romance-scam.1155620/
Förkyld och jävlig ska jag nu avnjuta @Mia_R s tråd och äta lite popcorn
Haha, du hann före mig. My sweet, sweet darling captain Mark.http://www.bukefalos.com/threads/romance-scam.1155620/
Förkyld och jävlig ska jag nu avnjuta @Mia_R s tråd och äta lite popcorn
"We shall sit in the love garden and i will profess my love to you"Haha, du hann före mig. My sweet, sweet darling captain Mark.
Undrar om jag ska be min hantverkare läsa tråden så han förstår vad en varmblodig kvinna som jag behöver, en love garden från Kabul, med en blå vas."We shall sit in the love garden and i will profess my love to you"
darling Mark vet minsann vad en kvinna vill höra!
Och den blå vasen ska vara i vardagsrummet - ingen annanstans!en love garden från Kabul, med en blå vas.
Fasa om den gått sönder i transporten, kan han köpa en ny på marknaden i Kabul? Vi lär aldrig få veta om jag inte löser ut den.Och den blå vasen ska vara i vardagsrummet - ingen annanstans!
Lite svårt att gilla men jag håller med dig, det är ett stort problem för många när tekniken brister även om kunnandet finns.Det är lätt att säga att man ska använda t.ex swish istället för kontanter, eller att alla ska använda kort, alltid.
Men, det är stora delar av Sverige som faktiskt ligger i "mobilskugga".
Jag kan inte prata i mobiltelefon obehindrat där jag bor, än mindre surfa. Fiber, nej, det är inte heller på gång inom någon snar framtid.
Internet har jag via Net1, annars skulle jag vara helt frånkopplad.
Och det handlar inte om teknikfientlighet, utan avsaknad av teknik.
Många av de 1,5 miljonerna har helt enkelt inte tillgång till fungerande 3g, 4g eller snabbt trådbundet internet.
Känner igen lite av det där, bor själv i en håla. Vi har dock fiber, men mobiltäckningen är helt kass här, går inte ens att sitta still när man har bra täckning utan att det plötsligt bryts trots att man satt still..Det är lätt att säga att man ska använda t.ex swish istället för kontanter, eller att alla ska använda kort, alltid.
Jag kan inte prata i mobiltelefon obehindrat där jag bor, än mindre surfa. Fiber, nej, det är inte heller på gång inom någon snar framtid.
Många av de 1,5 miljonerna har helt enkelt inte tillgång till fungerande 3g, 4g eller snabbt trådbundet internet.
Fast när det kommer till kriminalitet så är ju varken kort- eller Internethandel förskonade, så med tanke på alla kapningar, bedrägerier och skimming så faller den teorin.Organiserad brottslighet är i många fall beroende av kontanter. För mig handlar det inte om värdetransportrån eller smårån i butiker. Även om det är allvarligt.
För mig handlar det om de riktigt skumraskiga affärerna. Jag kan mycket väl betala med mitt inköpsmönster för att komma en bit från den världen.
Det är 1 500 000 svenskar som inte kan betala sina räkningar online, 1 500 000 personer som inte kan sköta sina bankärenden online. 1 500 000 svenskar som är beroende av kontanter. En del av dem är tvungna att åka så långt som 5 mil(!) för att kunna göra ett uttag i en bankomat! Fler av dem behärskar inte tekniken, flera av dem är inte önskvärda kunder, flera av dem har ingen som kan hjälpa dem.
Jag hjälper min mamma och mina grannar, men vem hjälper de andra? Var kan jag handla med pengar när allt fler butiker följer efter bankerna och är kontantlösa, var kan jag sätta in pengar om jag får dem i handen? Vill vi ha ett kontantlöst samhälle, eller är det bankerna som vill ha det?
Det är lätt att säga att man ska använda t.ex swish istället för kontanter, eller att alla ska använda kort, alltid.
Det finns en aspekt till med det kontantlösa samhället ocgh det är sårbarheten.
det behövs bara ett rejält strömavbrott eller en hackad bank så går betalningar inte att göra. Hur blir deet då om en skicklig terrorist/hackare sabbar allt. Mycket blir omöjligt. Allt från att betala räkningar till att handla livsmedel. För att inte tala om viktiga samhällsfunktioner.
Swish funkar inte heller, om mobilmasterna ligger nere.
Fast när det kommer till kriminalitet så är ju varken kort- eller Internethandel förskonade, så med tanke på alla kapningar, bedrägerier och skimming så faller den teorin.