1&2 års premiering

F

föl_2005

Jag undrar om man ska visa ettåringarna med träns eller grimma, någon som vet? sen får ni gärna berätta om era erfarenheter och vad som väntar en:)
 
Sv: 1&2 års premiering

Hej! Ettåringar får visas i grimma eller träns. Tvååringar skall visas i träns. Du bör ha fått ett papper från den du har skickat in anmälan av hästen där det finns instruktioner om hur du skall visa hästen. Ett måste som alla skulle komma ihåg är att ha hjälm på sig. Det har hänt många insidenter där hästen har sparkat handlern när hästen har stegrat sig ändå har så många inte lärt sig. Du kan också höra dig för i din rasförening om de har några uppvisningskurser. Vi har det i vårt distrikt för nordsvenska hästen. Där är andra raser också välkomna. Så gå in på nätet och kolla efter nordsvensken i ditt distrikt och hör med dem.:) Lycka till!
 
Sv: 1&2 års premiering

Gäller det även 1-årshingstarna att de får visas i grimma?
 
Sv: 1&2 års premiering

Det var min mamma som skrev ovanstående inlägg i mitt namn..

Men jag har för mig att hingstar (även 1 åringarna) ska ha träns..
Tror det var så när jag visade min hingst (-95) som åring..
Men jag är inte helt hundra:crazy:
Ska fråga min mamma när hon har vaknat ( hon har jobbat i natt)
;)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
24
· Visningar
1 281
Senast: Vovve
·
Hundträning Hej och hjälp!... Har en retriever av jakttyp som tidigare velat apportera vilt, från 5 månader till 1-1,5 års ålder, men som nu ca ett...
Svar
10
· Visningar
979
Senast: bobbbo
·
Småbarn Den här veckan har sonen fått ytterligare två affektanfall, utöver det som han fick under påskhelgen. Det senaste väntade jag mig...
Svar
11
· Visningar
2 788
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
555
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp