Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Java var iväg och tävlade igår och mot sin brorsa också
LA:3 gick hon på mäktiga 71,857% och vann klassen! Hon kändes såå himla fin allt bara flöt som en dans . Sedan dags för msv där brast skolorna, så fina på framridningen men så fort vi kommer in på banan blir det hackigt och av och på. Kanske vill jag för mycket så det blir pannaka. Ett omslag också fick vi men trors dessa missar fick hon ändå dryga 63 % och fick en tredje placering. totalt med den andra hästen som är 06:a blev det 4 placeringar av 4:a möjliga igår Kanon dag.
Min allra bästa motivation är att rida för tränare! Har man bara träning inbokad med jämna mellanrum blir man "illa tvungen" att skärpa sigPuh, nu har jag en motivationssvacka. Hösten på antågande och det blir mörkt och kallt... vad gör ni för att motivera er med era 09: or...?!
Min allra bästa motivation är att rida för tränare! Har man bara träning inbokad med jämna mellanrum blir man "illa tvungen" att skärpa sig
Här flödar motivationen, du kan få lite av mig! Vi har precis fått ny ridbana på gården så jag hoppas på en lika "dålig" vinter som förra året så att det går att rida där hela vintern. Utöver det hittade jag massor av inspiration på avelschampionaten i helgen. Tänkte dessutom testa ny tränare och det är jag supertaggad inför
Hästen skaffar sig i sin tur motivation genom att vägra stanna när vi är ute och galopperar på fälten..
knapplånar, då jag inte vet vem jag ska svara riktigt. Jag följer den här tråden i tysthet, eftersom jag faktiskt inte har någon egen häst. Jobbar ju dock extra i ett stall med ett 20-tal fullblod (galoppstall) och ordinarie så jobbar jag säkert "med" en eller ett par av era hästar här när det gäller försäkringar.
Hursom. "MIN" 09:a är ju inte min på papper, utan är mer min passhäst, men han kan väl få vara med lite på ett hörn såhär iaf.
Han kallas Marängen och är ett mörkbrunt troll e. Academy Award. Som vissa av er vet så börjar vi tidigt med fullbloden, men det var tydligt att han inte alls skulle vara tidig. Han är stor och sen (för att vara fullblod) och det märktes att han skulle ta sin tid i mental utveckling. Således väntade vi ut honom, och när vi väl började starta honom så gjorde han helt ok ifrån sig, dock hittade vi inte riktigt nyckeln. I träning gick det fort, men i lopp kom han inte riktigt till sin rätt.
Sedan drabbades han av en chipfraktur i ett framknä i träning, och då blev det operation,vila, och rehab i drygt ett år.
Nu har han dock kommit tillbaka med besked, ser bättre ut som 6åring än han någonsin sett ut tidigare.
Han är en kul personlighet, busig, skämtig och känslig. Alla jockeys som rider honom brukar börja med " he is soooo special, but sooooomuch fun" eller motsvarande.
Såhär ser trollet ut:
https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.ne...=4463352cc8eb4a22b338f697803fec62&oe=568BE4F5
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd...._=1452554619_eff80f8edc91190a2a987245ebab914f
https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.ne...=36e265356ce17317a9d850b53c44c3a6&oe=569B67A2
https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.ne...=4cb4d836c7f51e00ebc19dfe2febdc4a&oe=56D1438E
det blonda trollet är jag....
Årets sista fälttävlan för köttbullen var i helgen, lag-SM i *-klass
Ca 67 % dressyren trots 2 missar och spänd, 1 nedslag på en väldigt utslagsgivande hoppning (det var många som rev 4 eller mer..) och sedan en superrunda i terrängen, som en liten maskin fram till näst sista där han kika en extra gång på ett litet enkelhinder. Löste alla svåra linjer superbra annars. Så surt men summa nöjd och laget slutade första utanför placering.
Årets sista fälttävlan för köttbullen var i helgen, lag-SM i *-klass
Ca 67 % dressyren trots 2 missar och spänd, 1 nedslag på en väldigt utslagsgivande hoppning (det var många som rev 4 eller mer..) och sedan en superrunda i terrängen, som en liten maskin fram till näst sista där han kika en extra gång på ett litet enkelhinder. Löste alla svåra linjer superbra annars. Så surt men summa nöjd och laget slutade första utanför placering.
Tömkörningskurs igen på lördag, ska bli kul!