Snygg, @Oh_really !
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Förra inlägget funkade inte med bilderna så fick bli ett till
Bilder från idag
Såå glad var jag, både jag och Dono var glada
Min sits har blivit helt förjävligt dålig... Men får ta tag i den nu när jag har en sadel som passar mig och hästen. Han är Dock galet svår att sitta ner på i trav, så jag lär få träna upp mina magmuskler :P
@Oh_really Jag är i alla fall nyfiken på hur det går med inkörningen så jag tycker gott du kan redovisa här! Hade gärna velat köra in min, men jag kan alldeles för lite om körning och inser att jag aldrig skulle köra..
Idag var jag lite stolt över min kille som stod och halvsov under tiden jag klippte honom, förra året var han väldigt stökig. Mindre stolt på vägen till och från ridhuset när han var på väg att sticka flera gånger (betsäsongen verkar vara igång, och alla ska visst passera oss..), och på dressyrträningen från helvetet. Ena veckan är han kalasfin och nästa vecka bråkar vi om sådana basic saker som gas, broms, styrning och att jobba genom kroppen. Jag fattar ingenting och än mindre lyckas jag reda ut det, förrän han plötsligt är kalasfin igen. Och så håller vi tydligen på, om och om igen
...och NUUUU vågar jag äntligen sitta mjukt i sadeln och klarar av att slappna av på araben. Han hann bara fylla sex år...
I helgen får ni hålla tummarna för oss, årets hittills viktigaste tävling, hans första internationella och förhoppningsvis kan vi sätta sista kvalet till unghäst-vm.
Köttbullen känns fantastisk, hoppade super igår och travar så att tränaren skojar om att "den vill man inte rida direkt efter lunch"
I helgen får ni hålla tummarna för oss, årets hittills viktigaste tävling, hans första internationella och förhoppningsvis kan vi sätta sista kvalet till unghäst-vm.
Köttbullen känns fantastisk, hoppade super igår och travar så att tränaren skojar om att "den vill man inte rida direkt efter lunch"
Ändå mycket bra jobbat @Murray är mäkta imponerad
KL
Pooh har smått kommit igång efter vilan. Bjuder mycket bättre nu och känns lyhörd och jämn. Vila kan ge väldigt mycket Hon ska klippas under veckan. Det kan inte vara Belamour som är hennes pappa det måste vara någon ponny haha Hon har redan jätte tjock päls och jag tror faktiskt jag klippte henne i september i fjol också. Tandläkaren kommer på torsdag också och kollar så allt ser bra ut På söndag startar hon en LA:1
Så kul att ni är igång igen och att det ger positiva resultat!
Alltså jag har en fråga, när du pratar om "vila". Är det "total vila" då, då hästen bara går till och från hagen. Eller är det "aktiv vila" då man skrittar i skogen eller promenerar och sådana saker? Hur lång viloperiod har hon haft? Planerar du in vila framöver också?
Hon har varit helt och håller från ridning i nästan 3 veckor. har varit en dag kanske två som jag tagit en liten tur Hon kommer få en period i vinter också på ca 2 veckor.
Okej! Det har jag aldrig testat, jag har oftast promenerat eller gjort något annat med min häst på grund av att han så lätt blir lite fet på grovfoder. Tror däremot att jag själv skulle må bra av en "hästvila" ibland utan att få dåligt samvete. Vi presterar ju inte direkt på hög nivå hur som helst...
Det stämmer bra, tyvärr blev det inte alls som jag tänkt mig...:/ Om ni vill följa mig där jag kommer vara mer aktiv och där jag kommer berätta allting så småningom så finns jag nu på www.isabellestolt.blogg.se senare under isabellestolt.se. Har kvar mitt 5 åriga sto, så vi passar ju inte in här riktigt längreHar inte jag sett denna herre på annons? Hur blev det? Blev han såld? Nöjd med försäljningen?
Java lägger också på sig väldigt lätt men nu är det knappt något gräs kvar i deras hage så vi fodrar med hö nu. Dock har de såpas stor hage så de rör sig ganska mycket i hagen ändå. Lite tjock har hon blivit men hellre att hon är lite för tjock än tunn. Jag själv får ju dock ingen hästvila då jag har fler som ska ridas xD men det har varit skönt att bara haft en att rida under tiden men nu är det tillbaka till två igen
Det stämmer bra, tyvärr blev det inte alls som jag tänkt mig...:/ Om ni vill följa mig där jag kommer vara mer aktiv och där jag kommer berätta allting så småningom så finns jag nu på www.isabellestolt.blogg.se senare under isabellestolt.se. Har kvar mitt 5 åriga sto, så vi passar ju inte in här riktigt längre