Ja. det var ju min grundplan men tydligen har han breddat sig över sommaren så den sitter inte lika bra som innan... det var därför jag plötsligt blev lite mer angelägen...
Jag hade ut sadelutprovare förra veckan tror ja de var, när utprovaren frågade vad jag hade för maxpris så sa jag bara att jag ska ha en sadel som passar henne sjukt bra, inget som stör eller hämmar någon rörelse. Den som de tillslut blev gick på 20, vilket är väl det man får räkna med, vi valde mellan den och en för 29 som jag var mer kär i men vid andra provridningen så gillade hon bättre den för 20.
He köst ve hästa ;-) :-)
Det är så otroligt viktigt med en sadel som passar och skulle jag inte ha råd eller inte hittar en sadel som passar så skulle jag rida barbacka eller vila.
Jag red barbacka runt ett halvår på min -01a när jag inte hittade en sadel som passade.
Såg en häst på utprovningen som hade förtvinade ryggmuskler men som inte sa ett pip, han pinnade på och tävlas o tränas i både dressyr och hopp .
Det berodde på att sadeln låg i bakvikt.
Det är ju viktigt att alla hästars sadlar passar men kanske extra viktigt att en unghästs sadel passar, vi vill ju ge dom så bra förutsättningar o en bra start i livet :-)