Jag har också hopptränat lite, ligger på låghöjd eftersom hon ibland får idiotryck och tvärstannar ännu. Så vi tar de lugnt tills hon litar mer på mig och slutar fjanta 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är alldeles för inaktiv i den här tråden känner jag. Racét lever och frodas, och blir bara finare och finare. Vi hopptränar var vecka och vi försöker väl få ihop nån dressyrträning i månaden med.
Herr Gul har äntlingen börjat plocka upp ryggen i hoppningen vilket resulterar i att den här värdelösa piloten blir katapultad ur sadeln.
Tänkte visa en film på eländet(Inte nog med att han hoppar mer än vad jag klarar, av någon anledning sitter jag med handbromsen i och fastnar i innerhanden i svängarna) Nåja, det ska nog rådas bot på till slut.. Tillägg: Trillade av efter sista språnget, men det fastnade tyvärr inte på film.
![]()
Yes, jag tror det med. Jag ska bara förstå det när jag rider medLite mer galopp och mindre handbroms så blir inte sprången lika katapultiga![]()
Jag är så nyfiken på @niphredil (?), var det inte du som födde upp ett sto e Daytona?Hur går det med henne o hur är hon idag? Jag har ju halvsyrran Dona. Tänkt mycket på er, hon såg alltid så fin ut när jag var aktiv i tråden för några år sedan!
Nu när jag äntligen fått tummen ur o ska svara dig hittar jag inte där du skrivit att det var till mig men antar det var denna fråga som var feltaggad.
Det stämmer att jag födde upp en efter Daytona och jag har kvar min lilla Aurora.
Sålde 2 av 3 uppfödningar när jag blev sjuk men behöll Aurora, Hon var mitt framtidshopp på ett annat sätt, de andra var sportigare, större och "mer kapacitet", men något i Aurora och vår kontakt sen hon föddes har sagt mig att hur sjuk och svag jag än blir lär hon bära mig med spetsade öron.
Men jag slutade vara aktiv i 08-trådarna när skuldkänslorna blev förstora,när jag kände mig fördålig mot alla andra som var ute och tränade och tävlade innan Aurora ens var inriden.
Men jag "satt in" henna som 3åring och hon kunde väl ridas ut i alla gångarter och det var väl det enda hon gjorde som 3-4åring och var avställd endel när mitt hjärta krånglade förmycket, sen när jag väl fått medicin för det och just premiärridit henne efter långt uppehåll så en timma senare red jag min andra- och vi gick omkull och jag bröt foten så avställd ännu längre pga det. Iof var hon väldigt liten i kroppen och sen i utvecklingen så hade hon inte velat gå snabbare fram heller. Men sa till migsjälv att lyckas jag inte rida in henne ordentligt när hon är fem så får jag ge upp och sälja henne då..
Men hon har varit så jäkla okomplicerad, allt vi gett oss in på har kännts som att hon kunnat, har skämtat om att det nog är något troll som tränat henne i smyg på sommarbetet, haha. Vist lite små bakslag och fortfarande efter i utbildniningen (superkänslig på gott och ont och tendens att krypa bakom lod, men vi jobbar på det), började inte rida i paddock förren förra året. hon har grymt dåligt tålamod och tröttnar fort på saker. Men ändå den underbaraste och härligaste unghäst jag haft. och ja jag kallar henne fortfarande än idag för både unghäst och bäbis ;-).
Men inte varit ute och tävlat utan bara ridit hemma. bortsett från nån klubbhoppning och någon klubbWE.
Lite fotobomb från åren
3år
![]()
![]()
4?
![]()
![]()
5-6
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
oj sorry för fotobomb ....
Vilken underbar bildbomb!!!Men jag slutade vara aktiv i 08-trådarna när skuldkänslorna blev förstora,när jag kände mig fördålig mot alla andra som var ute och tränade och tävlade innan Aurora ens var inriden.
Absolut!!!En fråga, kan man ställa upp i en Pay and ride om en vecka även om jag aldrig tävlat dressyr? Hon har god kondition nu och har musklat sig jätte fint, är snäll att åka iväg med så på så sätt är det ju lugnt. Men vi har ju lix aldrig direkt tränat program.. hehe
Heja er!!!Halloj på er! Nu är vi hemma från vårt äventyr o herregud vilken resa det varit!Tävlingsplatsen går ju knappt att beskriva, är så storslaget att man blir helt tagen! Harriet har varit en klippa men resan tog på krafterna, är så himla nöjd med vår insats iaf, tänk att jag inte ens vågade hoppa 80 cm i januari o nu går jag banor upp till 120 utan att blinka o styr sen glatt på maxade oxrar o tycker det är lattjo lajbans! Film kommer lite senare, men ett par foton bjuder jag på så länge!
![]()
![]()