M
mooi
Jag har varit på klinik med min nordis för han har känts "skum" mer eller mindre hela förra året. Han har inte varit direkt halt, men haft spänningar, varit stel, inte jobbat bra vid ridning/körning mm mm, trots massor med massage av en av lärarna på Axelssons, och avvägd motion etc.
På kliniken hade han lite hälta (typ 1 grad) och dålig framåtbjudning vid longering i vänster varv etc. Röntgade; Hovledsartros BF, kotledsartros VF, Dystrofi Strålben VF, förändringar hovbensspets BF, nedsatt röntgentäthet medialt/lateralt kronben (ringkota?)..
Tunna sviktande sulor (har inte gått att sko med sulor för han har dragit av sig skorna lätt förut). Tunn, riklig ledvätska speciellt VF men även HF har tunn ledvätska.
Så det ser inte så ljust ut! Nu är han sprutad mot hovledsinflammation, går på metacam, vilat en vecka och ska börja skrittas igång. Omskodd med specialskor och sulor. Det är en arbetsmyra som mår kasst om han inte får jobba så att "pensionera honom nu" är inte aktuellt.
Återbesök 11/2..
:´(
![]()
Fy vad tråkigt!
Jag är på återbesök med Calle idag (NU faktiskt, anlände precis till kliniken). Inte så ljust här heller ju -får se vad de säger idag.