Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ok näe då har du ju plöjt en del sadlar...jag hade nog satsat på en annan modell av Childeric eftersom du o hästen trivs i den. Finns ju begagnade DAC att köpa.
@pemi Crown är ju inte direkt smala i midjan så om det är det hon söker så bör inte din sadel passa henne. Superfina sadlar annars!
Även här var det länge sedan uppdatering, har varit inne och läst om de skadade och då inte blivit så peppad.. lider verkligen med er @mooi mfl
Även Iris har haft en kort period med hälta, då hon troligen vrickat sig vid bus i hagen. Ett tag trodde jag att det var hovböld på G, så hovis har varit ute ett par gånger. Men troligen då en lätt vrickning + lite sulöm pga att det blev så hårt i backen. Nu ohalt sedan en dryg vecka, så jag har satt igång att rida igen. Mycket energi som ligger samlad och jag har fått en del fina caprioler... I dag dock en mycket lugnare och trevligare häst att göra skog och fält tillsammans med . Planen är att sätta igång igen lite försiktigt. Hoppas att det dessutom snart kan bli lite bättre underlag ute - vi har sanslöst hårt och isigt på många av de ställen som normalt brukar vara bra även vintertid. Trist. Snart är det vår!
Jag har varit jättedålig på att ta bilder på det senaste men inspirerad av @Equilina kommer här ett par fölbilder på Iris
Oh, va roligt! Grattis! Det slår ju högre än felfria ritter, tycker jag.Känns iaf som min mesta rädsla efter olyckan har släppt o det är ljuvligt!
Oh, va roligt! Grattis! Det slår ju högre än felfria ritter, tycker jag.
Jag har löst mina "problem" med att helt enkelt släppa alla ambitioner över 70 cm.
Hoppas ingen blåste bort i stormen inatt. Här klarade vi oss ganska bra bortsett från ett långt strömavbrott mellan kl. 19-1.30.
Borta hos Nalle hade ett stort träd blåst ner över staketet till sommarhagen, så tyvärr lär det dröja innan han får gå på lite större yta. Vattenhinken fick jag halka iväg 100 m i leran för att hämta i en annan hage.
Blev däremot väldigt konfunderad när jag körde bort till andra stallet och det låg en stor studsmatta med stolpar, nät och allt intill infarten.
Den hade blåst ner från bostadsområdet på andra sidan "stora" vägen, farit ner över fältet parallellt med staketet, lyfts över första tråden som delar av hagen längre ner, för att sedan gira lite vänster och krascha igenom grinden (den hade vett på att försöka ta sig ut genom öppningen i alla fall... ) där den drog ner tråden förstås, för att till slut stanna mot en liten sluttning på bortre sidan om infarten. Hade den fortsatt hade den rivit ner hela vinterhagen, men än värre om den hade den girat 10 meter tidigare. Då hade den rammat ett bostadshus och troligen slagit sönder fönster mm. Det var stålben runt om som på en jättelik spindel. Man får även vara tacksam att den inte träffade någon bil eller levande varelse!
Ägarna dök faktiskt upp och lovade ta hand om den ramponerade ställningen i ef.m. men vi vågade inte lita på att de rensade hagen på alla stålrör och fjädrar som lossnat under färden, så de plockade vi upp själva och tömde ut på ställningen.