Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Du har säkert rätt. Det är svårt att få ihop det, allt roligt ska ju hända samtidigt! Konstigt när man bor i en region där det sällan är tävlingar öht.
I dag blev det sadel på för första gången på 3 veckor. Hon var väldigt spänd till en början, men gjorde ingen rodeo i dag. Men de tog nästan 45 minuter innan de fick att sitta upp. Först longering och sen hänga osv. Men sen va hon fin. Men jag sitter inte upp ännu på ett tag. Får ta hjälp ett tag tills hon taggar ner sig vid uppsittning
Så otroligt synd att hon blir så spänd för hon är ju helt fantastiskt fin! hoppas verkligen att problemet löser sig fort och att du kan få komma igång och rida henne själv
Q har nu vilat i 12 dygn sedan han sträckte sig efter spring i hagen. De första dygnen blev han snabbt bättre till stadiet där han var stel efter att ha stått stilla i boxen och därför stapplade de första 3-10 stegen då man tog ut honom och var lite halt i skritt efter en dag ute i hagen. Sedan stannade det av och han har varit oförändrad i ungefär en vecka. Men idag vid insläpp så var han äntligen bättre igen och i stort sett ohalt i skritt. Om det fortsätter att förbättras så hoppas jag kunna börja skritta honom efter nästa vecka och kanske jobba honom lite uppsuttet i skritt efter 4 veckors vila. Målet är att han ska vara ridbar ungefär 8 veckor efter skadan, vilket förhoppningsvis går att hålla.
Ja vi håller verkligen tummarna för att det ska lösa sig för dig och din fina häst!
Klasselover: Vad duktiga ni är! Han ser ut att tycka att det är riktigt kul
kl
Här är det stiltje på ridfronten fortfarande. Riktigt trist att inte kunna rida för att det gör för ont. Men jag ska försöka att ta en lugn tur i helgen. Lite svårt med lugn kanske eftersom han är som ett popcorn nu när han inte får gå ordentligt.
Iaf så fick han nya skor idag och jag hoppas att det gick bra för jag kunde inte vara där, men han hade iaf skor på alla fyra nu när jag var där och tittade till honom
Ja jag har ju hostat sen i augusti och nu har det äntligen börjat lugna sig. Men jag har lyckats att hosta sönder något revben eller muskel fäste vid revbenen och det gör fortfarande riktigt ont så jag har inte vågat rida med det för jag känner att min styrka är för dålig om han skulle hoppa omkring. Sen så gör det mycket mer ont efter att jag har ridit och han har lekt hopp och studds leken Kan ju inte klandra honom att han är lite piggelin heller.
Men visst är det tråkigt när man verkligen vill rida!
Åh tack för det svaret det hade jag faktiskt inte en aning om. Trist att det var så länge bara då har jag 4 veckor kvar
Men jag får väl tömköra honom för det gör inte lika ont
Vad kul att få se dig köra och vilken fin vagn du har.
Håller ju på att köra in Nova och har idag kört henne själv när jag har suttit i vagnen. Min sambo gick bredvid henne men jag styrde själv och hon lyssnar jättebra på tömmarna. Hoppas att hon blir riktigt inkörd till sommaren så man kan åka ut på picnic.
Har tyvärr inte en lika fin vagn som du, men den funkar att köra med.
I morgon blir det hubertusjakt och jag hoppas att hon sköter sig ihop med andra hästar. Blir ju första gången hon är ute bland andra. Ska bli kul.
Idag debuterade jag och Häxan LB:2 på fantastiska 51,33%...
Gå på tygel var uteslutet sa Häxan, men om du verkligen vill så kan jag väl gå runt innanför de dära staketen då!
Vi hann inte rida fram (satt upp när jag var nästa in i collecting ring), å andra sidan vet jag inte om det gjort någon större skillnad. Hon tittade förfärat på domarbord och spanade upp på läktaren.
Jag sa till domaren innan att jag kommer att rida lätt om hon blir för spänd, och det gjorde jag också på några ställen. Fokuserade på att ta oss runt och det gjorde vi ju!
Fick beröm från bekanta i publiken sen för att jag ridit henne så klokt och bara lotsat runt utan att börja bråka med henne.
Är dock tokstolt över att jag lyckades knoppa hennes omöjliga man som ju till hälften saknas pga kliande!
Men det var ju ändå helt ok poäng Jag ger dig tummen upp för att rida med sunt förnuft och göra det bästa av situationen. Nästa gång kommer det gå ännu bättre. Det är ju bara barn våra små pållar
Idag har jag lyckas tömköra. Det blev en härlig sväng ut i skogen.
Idag var det dags för årets sista hoppträning. Så tråkigt att det snart är hårt i backen.
Ariel var fantastisk hela träningspasset, som vanligt är det matte som måste lära sig rida.
Vi travade och galopperade över bommar på volt samt hoppade "klockan" i galopp. Inga höga hinder utan bara snälla små kryss. Med tanke på att det var sex veckor sedan vi såg hinder senast, så var vi ännu duktigare (speciellt fega matte )
Imorgon blir det löshoppning och resten av vintern får jag nöja mig med bomarbete. Men det tänker jag i alla fall försöka bli lite bättre på att jobba med...
Debuterade Ibban för några veckor sedan. Vi kom runt en LB på fantastiska 48%. Jag var dock sjukt stolt hon gick så bra! Dock skulle man kanske kunnat åka till ett ridhus med läktare innan man kommer på att man ska tävla i ett!! jag trodde verkligen inte att hon skulle bra sig men oj så fel jag hade! Det var ungefär 20% av ridhuset som pålle inte satte sin fot på och när hon väl börjar slappna av byter dommarsekreteraren blad, livsfarligt ju! Ska iväg på ny tävling på samma ställe om 2 veckor, sattsar på liiiite bättre procent då! Dock går allt sjukt bra i tidningen nu och allt bara faller på plats, så kul!
*kl*
Igår var vi på hubertusjakt och Nova skötte sig exemplariskt. Inga problem med lastningen utan jag klarade det själv. Gnäggade lite när vi kom fram och hon såg de andra hästarna, men stod snällt när jag sadlade.
Jag valde att rida sist eftersom jag inte vet om hon sparkas efter andra hästar och var lite osäker om hon skulle bli tokig när de andra drog iväg i full galopp. Visst ville hon sticka efter de andra hästarna i full fart men när jag gjorde en förhållning lyssnade hon snällt och gick i den takt jag ville.
Hoppade en del av hindrena med henne och hon tyckte det var dökul.
Hon blev rejält svettig eftersom hon inte är klippt så jag valde att inte vara med på upploppet.
Efteråt var det fika och jag ledde Nova runt under tiden för att hon skulle få torka ordentligt innan hemfärd.
Det var en väldigt nöjd och stolt matte som åkte hem.
Vad roligt det lät, och vad kul att hon skötte sig så bra!
Sarasolen: Heja er!
Min häst bryr sig ju inte om hon kommer in i ett främmande ridhus och där är hinder, men är där inga hinder är det Otäckt!
Nu har hon ju inte gått bra hemma heller senaste tiden och jag vet inte riktigt hur jag ska lösa det. Planerar nu rida de två hoppträningarna som ligger närmsta veckan, och sen får hon vila så tar vi nya tag sen. Dressyrtränaren pratade om intensivträning för att få igenom henne, men när hon är så här så tror jag bara att det blir bråk och tråkigheter. Vi ska ju tycka att det är roligt också!