Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
När du gör omgång 2 (vid mycket mugg) då tvättar du bort krämen, pillar skorpor och sen kräm igen?
Du skrev tidigare att ni tagit prover, vilken bakterie var det då? Du har också fått råd om sulfa o det har jag testat på en svår mugg en gång, funkade kanon. Salvor, typ Idomin mm har i mina fall bara spridit muggen mera så salvor typ fusidin (stavas inte så...) som är mot öronsvamp på hund, brukar funka bättre.
Och även om du kanske inte ska gnugga bort så det blöder så har iaf jag märkt bättre resultat när jag fått bort alla smutsiga krustor. Jag tvättar med Grumme såpa för bästa resultat.
Hudveterinärer har lärt mig att krustorna inte får rivas bort så det blir sår utan pillas försiktigt efter att de mjukats upp med salicylsyravaselin som fått sitta på i ca 10 min.
Fuciderm och Canaural innehåller ju bägge kortison och antibiotika, men alla antibiotikasalvor ska användas med ordning för att inte få resistens (alltså efter baktprov och sedan enl ordination tills läkning skett). Är det endast en ytlig infektion kan det ju hjälpa med tvätten, annars borde prov tas!
Tuben är ju dyr, men man kan faktiskt snåla med den rätt så bra, det behövs bara ett tunt lager.
Köpte en färgklick till vår terrängutrustning igår. Längtar efter säsongen!